به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،مهدی رضویکیا در نشست خبری مدیران حوزه شهردار با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه سیاست روابط عمومی شهرداری در دوره جدید معرفی شهرداری به عنوان نهادی پاسخگو و خدمتگزار و کاهش هزینههای اطلاعرسانی و افزایش بهرهوری است، افزود: تمام تلاش ما این است که واقعیت شهرداری مشهد را پیش چشم خبرنگاران و شهروندان قرار دهیم که در این راستا با برنامهریزی دقیق برای نخستین بار در کشور با هدف اجرای نهضت پاسخگویی، شهرداران مناطق ماهیانه در مرکز 137 شهرداری مشهد حضور دارند و به درخواستهای شهروندان به صورت تلفنی پاسخ میدهند.
وی اضافه کرد: در ادامه این نهضت مدیران سازمانها، معاونان و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مرکز 137 حضور دارند و به شهروندان پاسخگویی میکنند.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد ادامه داد: از دیگر برنامهها و اقدامات مدیریت روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد، برگزاری ملاقاتهای عمومی مدیران شهرداری با اقشار مختلف مردم، نشست شهرداران مناطق با شهروندان در مساجد، برگزاری نشستهای خبری با اصحاب رسانه و... است که این اقدامات نشان میدهد شهرداری نهادی پاسخگو است که خود را در معرض سوال قرار میدهد.
رضوی کیا اضافه کرد: طی 2.5 سال گذشته بالغ بر 11 هزار و 400 خبر و 212 هزار فرم عکس توسط شهرداری مشهد تولید شده که رشد 2.5 برابری داشته است.
وی در ادامه گفت: همچنین در این مدت 1800 مراسم خبری، 350 نشست خبری و250 سفارش مصاحبه واحد مرکزی خبر انجام شده است.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه برنامههای تولیدی شهرداری در صدا و سیما نیز طی 2.5 سال گذشته 12 هزار و 125 دقیقه برنامه تلویزیونی، 43 هزار و 320 برنامه رادیویی و 960 دقیقه خبر صدا و سیما تولید و پخش و در کنار آن 24 ویژهنامه مکتوب عملکرد شهرداری تولید شده است.
رضوی کیا گفت: طی 2.5 سال گذشته 15 هزار نفر از مدیران و اقشار از پروژههای شهری بازدید کردهاند که رشد 30 درصدی را نشان میدهد.
وی در خصوص تشکیل دبیرخانه همایشهای بینالمللی در شهرداری بیان کرد: این دبیرخانه برای نخستین بار در شهرداری مشهد تشکیل شده که در آن متخصصان و کارشناسان زبان و گردشگری حضور دارند تا برای همایشهای بینالمللی خصوصا در سال 2017 آماده شوند.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد به دیگر برنامههای مدیریت روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: حضور موثر شهرداری در مجامع بینالمللی، میزبانی از 1464 نفر میهمان خارجی در شهرداری، برگزاری کارگاه آموزشی برای خبرنگاران، آموزش 88 نفر از شهرداران لبنان، سه زبانه کردن پورتال شهرداری مشهد، برگزاری سنت حسنه کاشت نهال صلح و دوستی برای هیاتهای عالی رتبه کشور و جهان در باغ گیاهشناسی مشهد و... از جمله اقدامات است.
رضوی کیا در خصوص راهاندازی بخش خارجی 137 شهرداری تصریح کرد: در حال حاضر مقدمات لازم برای راهاندازی 137 بینالمللی در شهرداری مشهد فراهم شده که در نوروز 95 اجرایی خواهد شد.
وی گفت: در سال 92 حدود 20 بیلبورد در حوزه اطلاعرسانی و گزارش عملکرد شهرداری مشهد در سطح شهر نصب شده که این تعداد در حال حاضر ماهانه 25 بیلبورد است.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد به انجام نظرسنجی از عملکرد شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در سالهای 93 و 94 بالغ بر 23 نظرسنجی در خصوص عملکرد شهرداری مشهد توسط اعضای هیات علمی دانشگاهها انجام شده است.
رضوی کیا با اشاره به رشد جهشی تماسهای مرکز 137 شهرداری بیان کرد: در سال 92 بیش از 407 هزار تماس با مرکز 137 شهرداری برقرار شده است که این تعداد در حال حاضر به 487 هزار تماس رسیده که علت افزایش آن تبلیغات گسترده 137 میباشد.
به گفته وی، بیش از 90 درصد از این تماسها به صورت آنی پاسخگویی شده است.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری مشهد در بین شهرداریهای کلانشهرهای کشور کمترین بودجه را دارد، تصریح کرد: تمام این اقدامات با وجود کاهش بودجه روابط عمومی شهرداری مشهد انجام شده است.
رضوی کیا اضافه کرد: در سالهای 93 و 94 بودجه روابط عمومی شهرداری هیچ رشدی نکرده است و این در حالیست که هزینههای اطلاعرسانی افزایش پیدا کرده است.
وی در خصوص مصوبه هبه 600 میلیون تومانی شهرداری مشهد به صدا و سیمای خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری به این مصوبه انتقاد کردند اما باید گفت شهرداری مشهد اگر قصد داشت 600 میلیون تومان را هزینه کند در شبکههای ملی هزینه میکرد اما نگاه ما صرفا حمایتی بود و انصاف نیست که شهرداری را در این حوزه متهم کنیم.
انتهای پیام//