مرکز رشد واحدهای فناور دکتر حسابی با ظرفیت اسقرار 11 شرکت در سمنان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛هشتمین مرکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان آغاز به کار کرد.
مرکز رشد واحدهای فناور دکتر حسابی با ظرفیت اسقرار 11 شرکت امروز در سمنان با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحدسمنان و پارک علم و فناوری استان و فرماندار سمنان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، در بدو تاسیس این مرکز رشد، 6 متقاضی پیشنهادات خود را ارائه کردند که پس از طی مراحل اداری و قانونی شورای جذب مراکز رشد استان در این مرکز مستقر خواهند شد.
دکتر شاهرخ رنجبر بهادری بیش از 50 درصد متقاضیان فعالیت در این مرکز رشد را در بخش مکانیک و الکترونیک برشمرد و گفت : از واحد های فناور علوم نانو و دیگر رشته ها نیز برای استقرار در مرکز رشد استقبال می کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز در حاشیه این مراسم از فعالیت بیش از 90 شرکت در مجموعه مراکز رشد استان سمنان خبر داد و افزود : ظرفیت پذیرش این واحد ها در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال پیش به دو برابر افزایش یافته است.
دکتر سید محمد اسماعیل جلالی از فروش حدود یک میلیاردی محصولات دانش بنیان در دو مرکز رشد شاهرود و گرمسار در سالجاری خبر داد و گفت : هر چند اهداف مراکز رشد تولید نمونه های اولیه است اما مرکز رشد شاهرود افزون بر 978 میلیو ن تومان، مرکز رشد گرمسار 925 میلیون تومان ، مرکز رشد دامغان 284 میلیون تومان، مرکز رشد سمنان 157 میلیون تومان و مرکز رشد مهدیشهر حدود 48 میلیون تومان تولید ثروت از پژوهش های و دستاوردهای دانش بنیان داشتند.
به گفته وی علاوه بر مرکز فعال فعلی، موافقت اصولی مرکز رشد شهمیرزاد نیز در سال گذشته اخذ شده و به زودی راه اندازی خواهد شد و پارک علم فناوری استان سمنان برای سال 95 در حال رایزنی برای ایجاد مرکز رشد شهرستان میامی است.
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان پرداخت بدون محدودیت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان برای طرح های پذیرش شده واحد های فناور را یاد آور شد و تاکید کرد : در صورتی که طرح های شاخص دانش بنیان دیگر در مراکز رشد پیشنهاد شود سقف تسهیلات بر اساس میزان کاربردی و جدید بودن طرح ها تا یک میلیارد تومان نیز قابل افزایش خواهد بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.