مدیرمسئول نشریه "کتاب سال تبریز" گفت: در استقبال از تبریز ۲۰۱۸ به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام، تبریز بعنوان نخستین شهر صاحب سالنامه کتاب سال تبریز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی با اعلام اینکه این نشریه قرار است به طور سالانه منتشر شود، خاطر نشان کرد: انتشار سالنامه در میان مطبوعات به دلیل پرداخت به موضوعات یک سال گذشته همواره مورد توجه و اقبال است.

وی ادامه داد: جامعیت انتشار چنین نشریاتی موجب شده است که برای شهروندان نیز ارزش ماندگاری داشته باشد تا نسبت به آگاهی از رخدادهایی که در یکسال گذشته رخ داده است، نسبت به مطالعه آن اقدام نمایند.

این نشریه می کوشد تحلیل و گزارش جامعی از وضعیت فرهنگی سیاسی اجتماعی و اقتصادی تبریز و استان در یکسال گذشته ارایه دهد و به معرفی جامع وکامل رجال فرهنگی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی استان که نقش برجسته ای در حوزه های یادشده داشته اند پرداخت خواهد شد.

نجفی اظهار داشت: تاریخ انتشار سالنامه در تبریز به آغازین سالهای سده حاضر باز می گردد که گزارشی جامع از وضعیت بخش های مختلف می داد.

وی یادآور شد: این سالنامه به مدت چند دهه منتشر شد و در مقام خود به عنوان یکی از گنجینه های فرهنگی و هنری تبریز به دلیل دربرداشتن آرشیوی کامل از این رویدادها شناخته می شود.

مدیر مسئول سالنامه " کتاب سال تبریز" ابراز امیدواری کرد: تلاش آن را خواهیم داشت که این سالنامه نیز بتواند با چنین رویکردی منتشر شود تا شهروندان تبریزی در حال و آینده، از وضعیت کلی اجتماع، فرهنگ و هنر در یک سال ماضی آگاه و مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های منسجمی برای تحقق این هدف صورت پذیرفته است گفت: "کتاب سال تبریز" در بیش از 200 صفحه به صورت تمام رنگی در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... منتشر خواهد شد و در آن تلاش خواهد شد از توان قلمی و حرفه ای همه اصحاب حرفه ای مطبوعات بهره برده شود.

نجفی با دعوت از عموم صاحب نظران برای کمک به تولید محتوا در "کتاب سال تبریز" گفت: این نشریه خود را وامدار تبریز و سبقه تاریخی و فرهنگی آن می داند و می کوشد با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر، این راه را استمرار بخشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار