استان فارس با داشتن ظرفیت های فراوان علمی و پزشکی به ویژه خیران در عرصه تامین سلامت در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آمارها نشان می دهد: 5 هزار خیر در مجمع خیرین سلامت فارس فعالیت دارند و در یک دوره 13 ساله با شش هزار میلیارد ریال کمک به بخش سلامت در مسیر توسعه درمان ، ارایه خدمات بهداشتی و ارتقا آموزش پزشکی گام های ارزنده برداشته اند .
مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت : خیرین این استان تنها در سال 94 عملیات ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور، بیمارستان تخصصی ویژه بانوان ، مرحله اول بیمارستان کوثر، همراه سرای بیمارستان شهید فقیهی و دهها طرح عمران در حوزه بهداشت، درمان و حمایتی را در شیراز آغاز کرده اند که این مراکز درمانی نه تنها برای فارس بلکه برای حوزه درمان کشور منشا اثر هستند.
 علی اکبر رامجردی  افزود : نوآوران استان فارس با همت پزشکان خیر در حاشیه شهرها و نقاط محروم استان برای درمان بیماران نیازمند به فعالیت پرداخته اند و افزون بر این با همت خیرین فارس، صندوق حمایت از دانشجویان راه اندازی شده تا در مسیر ارتقای سلامت به نیازهای دانشجویان هم پاسخ داده شود.  
او در ادامه گفت : امسال از سامانه نیازسنجی حوزه سلامت برای اطلاع خیرین از نیازهای عرصه سلامت رونمایی شده که از این پس خیرین می توانند از طریق این سامانه ، نیازهای اعلام شده از طرف مراکز بهداشتی درمانی را مشاهده و از طریق همین سامانه به هر میزان مبالغ اهدایی خود را واریز و یا آمادگی خود را برای مشارکت اعلام کنند.
وی اظهار کرد : با دعوت از خیرین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی هم برای رفع نیازهای دانشجویان رشته های مختلف در زمینه های خوابگاهی، وام های قرض الحسنه، وسایل آموزشی، کمک آموزشی و کمک هزینه ازدواج برنامه ریزی شده است.
مسئول روابط عمومی مجمع خیرین تامین سلامت فارس هم به نقش بانوان نیک اندیش در کمک به توسعه درمان در فارس اشاره کرد و گفت  :از میزان بیش از 600میلیارد تومانی کمک خیرین به عرصه بهداشت و درمان سهم بانوان حدود 30 درصد بوده است.  
به گفته کردونی همچنین بیش از صدها بانوی تلاشگر عرصه سلامت، در قالب بیش از 16سازمان مردم نهاد در استان فارس ، در مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پیشبرد سیاست های کلان سلامت و توسعه برنامه های مشارکتی در زمینه های حمایتی و درمانی فعالیت می کنند.
مجمع خیرین تامین سلامت فارس با هدف مشاركت فعال ، تعامل اندیشه و جلب كمک و یاری خیرین در زمینه بهداشت و درمان استان فارس راه اندازی شده است.
این مجمع تاکنون نقش بسزایی در توسعه درمان فارس و جنوب کشور ایفا کرده است به نحوی که در اساسنامه خود به گسترش فعالیت مجمع خیرین ، ایجاد نمایندگی ها در دیگر نقاط كشور و حتی خارج از کشور نیز توجه ویژه کرده است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مجمع ، خیرین ، سلامت ، درمان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار