رئیس اتاق بازرگانی لاهور با اشاره به نیاز فوری پاکستان به برق، انتقال 5 هزار مگاوات برق ایران به این کشور را خواستار شد.

نیاز فوری پاکستان به 5 هزار مگاوات برق ایران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،‌ رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان در جلسه ملاقات فعالان اقتصادی شهر لاهور پاکستان با فعالان اقتصادی خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت اقتصادی ایران و پاکستان در زمینه های سوخت و گاز است،‌ گفت: پاکستان به 5 هزار مگاوات برق ایران نیاز فوری دارد.

الماس حیدر با اشاره به نزدیک شدن کوریدور چین و پاکستان به ایران در آینده نزدیک، افزود: ایران می تواند از این طریق با بنگلادش و کشورهای دیگر تجارت داشته باشد که این مهم، فرصت خوبی برای ایران به شمار می‌رود.

وی میزان سرمایه گذاری پاکستان در این پروژه را 25 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا کنون 800 کیلومتر از این جاده ساخته شده و تا پایان سال 2017 تکمیل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور تصریح کرد: دو کشور نیاز به گسترش حمل و نقل، بخصوص حمل و نقل هوایی دارد تا بیشتر پروازهای دو کشور به شهرهای اصلی آن، بصورت مستقیم صورت گیرد.

حیدر همچنین با اشاره به حجم یک میلیارد ریالی تجارت اقتصادی میان ایران و پاکستان در سال 2010 گفت: این میزان به 220 میلیون دلار کاهش یافته فلذا تلاش می کنیم این مبلغ در آینده نزدیک به 3 برابر افزایش پیدا کند.

وی با اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ایران در زمینه تجارت افزود: اتاق بازرگانی لاهور و پنجاب مایل است روابط بازرگانی این دو کشور را توسعه دهد.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور تصریح کرد: با ایجاد روابط بانکی، مالی و تجاری صحیح بین دو کشور از تجارت غیر قانونی و قاچاق جلوگیری می شود.

حیدر با بیان اینکه بانکداری پاکستان بر اساس استانداردهای جهانی است، گفت: اقتصاد این کشور بسیار باثبات و نرخ تورم آن با کمتر از 4 درصد، بسیار پایین است.

وی به سهم کشاورزی در اقتصاد پاکستان اشاره کرد و افزود: 20 و 3 دهم درصد اقتصاد پاکستان بر پایه کشاورزی است و در بخش خدمات نیز وسیع عمل می کند، همچنین صنعت اصلی آن بر مبنای نساجی بنا شده و توانمندی های خوبی در صنایع چرم، داروسازی، مواد غذایی، معادن، ساختمان و آی تی دارد.

انتهای پیام//س


برچسب ها: پاکستان ، تجارت ، لاهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.