رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی مناسب میان ایران و پاکستان خواستار آغاز فصل جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ملاقات فعالان اقتصادی شهر لاهور پاکستان با فعالان اقتصادی استان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، به ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

غلامحسین شافعی با بیان اینکه در فصل جدیدی که در ایران آغاز شده، ما فعالیت های جدید اقتصادی را رقم می زنیم،‌گفت: در همین راستا کشورهای همسایه بخصوص کشورهای مسلمان در اولویت این ارتباطات قرار دارند.

وی با اشاره به پتانسیل های مشترک ایران و پاکستان،‌ تاکید کرد: دوکشور می توانند اقدامات جدیدی و اساسی را آغاز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: رابطه با پاکستان یک رابطه متفاوت و عمیق همسایگی، دینی و تاریخی است که به لحاظ قرابت های زیادی که داریم، این روابط همچنان پا برجاست.

شافعی با بیان اینکه سران و سیاستمداران دو کشور به توسعه روابط علاقمند هستند،‌ گفت: با توجه به روابط سیاسی و فرهنگی عمیقی که داریم، رابطه اقتصادی متناسبی ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان باید از این فرصت جدید استفاده کنند و در زمینه های عمران، زیرساخت ها، انرژی، صنایع غذایی و به خصوص صنایع لبنی که پتانسیل های قابل توجهی بین دو کشور وجود دارد،‌ همکاری ها را افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه می توانیم از تجربیات مردم پاکستان بهره بگیریم و در زمینه کشاورزی که دارای ظرفیت بالایی است نیز استفاده کنیم، افزود: برای توسعه همکاری های چند جانبه با کشورهای عضو اکو، ایران و پاکستان می توانند این توسعه را چند برابر بیشتر، افزایش دهند.

شافعی همچنین با اشاره به اتصال راه آهن ایران و پاکستان در زمینه ترانزیت، افزود: مردم پاکستان به وجود امام رضا(ع) در مشهد علاقه دارند، این مهم باعث می شود در صنعت گردشگری و سلامت نیز، همکاری های دوطرف گسترش پیدا کند.

وی حجم روابط اقتصادی دو کشور در سال گذشته را یک و دو دهم میلیون دلار اعلام و تاکید کرد: با شناسایی قابلیت های دو کشور و به انجام رساندن ظرفیت های طرفین، این مبلغ به چند برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.