فیفا به ضرر پرسپولیس و به سود مارکوها رای داد؛

ولاتکو دست به کار شد

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا به سود دو بازیکن یوگوسلاو و مقدونیه‌ای و به ضرر پرسپولیس رای داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مارکو پروویچ بازیکن یوگسلاو و مارکو سپانوویچ بازیکن مقدونیه‌ای سابق پرسپولیس به ضرر پرسپولیس از کمیته تعیین موقعیت بازیکنان فیفا رای گرفته‌اند. دلیل این حکم هم مثل همیشه عدم پرداخت حق و حقوق در ادوار قبلی بود.
 
پروویچ 38 هزار 500 دلار و سپانوویچ 120 هزار دلار طلب دارند.
 
این حکم چندی پیش صادر شده بود که متقابلا باشگاه پرسپولیس دلایل و مستندات موجود در پرونده را تقاضا کرد که این موارد هم برای باشگاه ارسال شد.
 
باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده پروویچ تصمیم به پرداخت بدهی خود گرفته است ولی در مورد سپانوویچ احتمالا پرونده را به دادگاه عالی ورزشی ارجاع خواهد داد. دلیل این امر هم شاید به بسته بودن باشگاه از نظر مالی مربوط شود.
 
 
پرسپولیس در چند وقت اخیر حدود 160 هزار دلار مطالبات ممدوتال و سکوبرت را پرداخت کرده است. آن‌ها پرداختی هم به سوسا داشته‌اند که باید ادامه پیدا کند. پرونده دیگر را هم قبل از اینکه به کسر امتیاز منجر شود باید ببندند و به نظر میرسد اگر با توجه به هزینه‌های جاری پول بیشتری داشتند پرونده سپانوویچ را هم می بستند.
 
این شرایط در حالی بوجود آمده است که ولاتکو  هم بعد از مدتی وقفه به تکاپو افتاده است یکی از نامه هایی که علی اکبر طاهری در کنفرانس خبری درباره آن صحبت می‌کرد در واقع به همین موضوع مربوط می شد.
 
فیفا در نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اگر نمی‌خواهید پرونده شما به کمیته انضباطی فیفا ارجاع داده شود بدهی خود را در موعد مقرر تسویه کنید.
 
این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که در صورت طرح موضوع در کمیته انضباطی مهلتی یک ماهه برای باشگاه تعیین می‌شود که در صورت عدم پرداخت بدهی منجر به کسر امتیاز می شود.
 
 
باشگاه پرسپولیس البته در حال برنامه ریزی برای پرداخت بدهی 55 هزار دلاری خود به این بازیکن است.
 
گفتنی است باشگاه پرسپولیس غیر از پرونده های ممدوتال و سکوبرت که مختومه شد و سوسا، پروویچ، سپانوویچ و ولاتکو که باید تعیین وضعیت شوند 6 پرونده دیگر در فیفا دارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار