رییس هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان گفت: رسالت اصلی بحث توسعه ورزش همگانی، ایجاد نشاط و بالا بردن امید به زندگی در بین بیماران خاص است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده گفت:  این دوره از مسابقات در 2 رده  سنی بالای 25 سال و زیر 25  سال، ویژه ی آقایان در 4 رشته ی دارت، تنیس روی میزِ تیراندازی و شطرنج از 11 تا 13 اسفندماه جاری در اهواز برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را افزایش سطح نشاط و امید و همچنین رویکرد به ورزش قهرمانی عنوان کرد.

حاجی زاده اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده توسط اعضا، دبیر و رییس هیئت، در حال حاضر حدود 300 نفر از 40 هزار نفر جامعه ی هدف ما، در مراکز استان و شهرستان ها در حال فعالیت در رشته های متفاوت از گروه های سنی مختلف بیماران خاص و به تناوب آن حدود 30 نفر آنان در مسابقات حرفه ای در سطح قهرمانی استان و حدود 25 نفر در قهرمانی کشوری فعال هستند.

رییس هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان افزود: هیئت بیماری های خاص و پیوند اعضای استان از ابتدای سال جاری فعالیت خود را مجددا آغاز کرده، زیرا پس از ادغام دو فدراسیون بیماران خاص و ناشنوایان در دولت گذشته، علاوه بر نزول جایگاه فدراسیون، هیئت ها در استان ها تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان نه تنها هیئت های شهرستان وجود نداشت، بلکه هیئت استان نیز با خرید مکان و تجهیزات دوباره فعالیت خود را از صفر شروع کرد.

حاجی زاده به برگزاری مسابقات کشوری بیماران خاص به میزبانی خوزستان اشاره کرد: برای نخستین بار هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان میزبانی مسابقات کشوری را در 4 رشته ی دارت، شطرنج و تنیس روی میز (برای بیماران دیابتی ) و تیراندازی (برای گروه تالاسمی) بر عهده دارد.

این مقام مسئول هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان خوزستان را جزء هیئت های برتر کشور دانست و گفت: تنها هیئتی است که با وجود همه ی مشکلات و تحریم ها، به کمک مسئولین استان، توانسته میزبان مسابقات کشوری باشد.

این مسابقات در رشته ی تیراندازی و دارت در ورزشگاه قدس، در رشته ی تنیس در ورزشگاه تختی و در رشته ی شطرنج در خانه ی شطرنج کیانپارس برگزار خواهد شد.

در این دوره از مسابقات 70 ورزشکار و 30 نفر کادر اجرایی شرکت دارند و به نفرات برتر مدال و حکم مسابقات و جایزه ی نقدی، به تیم های برتر کاپ قهرمانی دریافت کرده و از استان برتر تقدیر خواهد شد.

مسابقات کشوری ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضا 11 تا 13 اسفند ماه با حضور 16 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمجال بختیاری، کردستان، خراسان شمالی، فارس، قم، گلستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و خوزستان برگزار می شود.

اختتامیه این دوره از مسابقات چهارشنبه 13 اسفندماه ساعت 18 در سالن همایش های اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می گردد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.