مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان گفت: تولید و پخش برنامه‌های اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در استان زنجان افزایش می‌یابد.

تولید برنامه‌های اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در افزایش می‌یابد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرتضی صفری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی به ویژه در عرصه عفاف و حجاب زنان اقدام به تولید و پخش گزارشها و برنامه‌های متنوعی می‌کنیم.
 
وی با اشاره به افزایش تولید برنامه‌هایی با مضامین عفاف و حجاب عنوان کرد: هدف از تولید این برنامه‌ها و گزارشها نشان دادن قبح بودن و زشتی بی حجابی است چراکه آگاهی و روشنگری از رسالتهای مهم صدا و سیما به شمار می‌رود.
 
مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با بیان وضعیت نامناسب قاچاق کالا در استان زنجان ابراز کرد: برای موفقیت در این عرصه باید اقدامات ریشه‌ای انجام شود.
 
وی افزود: متأسفانه با قطع اجرای طرح شبنم در سطح کشور و عدم جایگزینی طرحی مشابه به جای آن اقدامی در راستای پیشگیری افزایش روز افزون قاچاق کالا اتخاذ نمی‌شود.
 
صفری با بیان اهمیت حمایت از تولید کننده داخلی در راستای رونق فروش محصولات داخلی خاطرنشان کرد: در این راستا باید وامهایی با درصد پایین به تولید کنندگان داخلی اعطا شود.
 
وی ابراز کرد: قاچاق لباس سازمان یافته در مرزهای کشور وجود ندارد و برای ریشه کن شدن قاچاق موضوع طرح شبنم برای هر کالایی که وارد کشور می‌شود، می‌تواند مفید واقع شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیاری از ویترین‌های مغازه‌ها ترویج دهنده فرهنگ غربی هستند، گفت: در این راستا شهرستانهای استان نسبت به شهر زنجان دارای وضعیت مطلوبی است.
 
سردار علیرضا صالحی با اشاره به آمادگی جمع‌آوری ویترین‌های نامناسب با فرهنگ بومی و اسلامی در سطح شهرهای استان زنجان ابراز کرد: نیروی انتظامی این قابلیت را دارد ولی بازخورد و تبعات اجتماعی این کار مطلوب نیست.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان نامناسب بودن اجرای قانون و برخورد چکشی با متخلفان در عرصه ویترین بازارها خاطرنشان کرد: باید به همان شکلی که فرهنگ تغییر پیدا کرده است به بازگرداندن آن اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه اصناف هیچگونه اشرافی بر جذب نیروها و کارکنان فروشگاه ها و بازارهای عرضه کالا و محصولات ندارد، عنوان کرد: متأسفانه افراد بدون پروانه به جای صاحبان اصلی مغازه‌ها، مسئولیت فروش محصولات را برعهده دارند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.