مسئول آمار و اطلاعات گمرکات استان کرمان از افزایش20 درصدی واردات (وزنی) طی 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سید محمد هاشمی با اشاره به اینکه از لحاظ ارزشی نیز واردات 15 درصد افزایش داشته گفت: 117 هزار و 987 تن محصول شامل: قطعات خودرو، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی، لوازم صنعتی و برقی، انواع نخ غیر پنبه ای و... طی 11 ماهه امسال به ارزش 733 میلیون و 751 هزار و 261 دلار از کشورهای امارات، چین،کره جنوبی به گمرکات استان وارد شده است.
وی در بخش دیگری از سخناش به صادرات محصولات اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده ، 314 هزار و 552 تن محصول صادراتی شامل: پسته و مغز پسته ، پلی اتیلن ، کاشی و سرامیک ، خرما و سیمان به ارزش 973 میلیون و 719 هزار و 735 دلارصادرشده است.
هاشمی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال 13درصد کاهش و از لحاظ ارزش نیز 10 درصد نیزکاهش داشته است.
وی تصریح کرد: این میزان صادرات از گمرکات کرمان ، رفسنجان ، سیرجان و بم به کشورهای اروپایی، امارات، مالزی ، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و آسیای میانه صادر شده است.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: افزایش ، واردات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار