قم؛

کاشت 50 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری در قم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته درختکاری بیش از 50 هزار اصله نهال توسط مردم و شهرداری در شهر کاشته خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید امیر سامع با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ درخت و درختکاری در سطح شهر قم،گفت:محدودیت‌ها و کمبودهای بسیاری در شهر قم در حوزه فضای سبز و درخت وجود دارد که باید این مسئله را با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های متفاوت برطرف کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری برنامه‌های متعددی را در راستای رفع کمبودهای شهر در بخش فضای سبز اجرا کرده است،گفت: قم نیازهای متعددی در این بخش دارد که هفته درختکاری باید محوری برای توسعه این امر در قم باشد.
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم ایجاد موج طراوت و شادابی و همچنین دانش درختکاری در سطح شهر قم در ایام درختکاری را ضروری دانست و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این ایام نهال‌هایی در اختیار مردم و مسئولان قرار می‌گیرد تا شاهد درختکاری در منازل و محلات نیز باشیم.
وی با بیان اینکه درختکاری در سطح شهر طراوت و شادابی مردم را بالا می‌برد یادآور شد:در این ایام بیش از 50 هزار اصله نهال برای کاشت در معابر و منازل در اختیار مردم قرار می‌گیرد و شهرداری نیز این کار را انجام می‌دهد.
سامع با تاکید بر ضرورت ایجاد موج‌های اطلاع‌رسانی در سطح شهر با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها یادآور شد:مردم باید دقیقا نسبت به وظیفه خود نسبت به درخت و درختکاری به خصوص با استفاده از احادیث و روایات معصومین آشنا شده و نسبت به این کار اقدام کنند.
وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای درختکاری را ضروری دانست واظهار کرد: خانواده‌ها تاثیر بسزایی در توسعه فضای سبز و درختکاری در سطح شهر دارند که باید به درستی از این ظرفیت استفاده کرد.
معاون شهردار قم نیاز به آموزش به مردم در خصوص درخت و درختکاری را مورد توجه قرار داد و تصریح شد: آموزش‌های آشنایی با انواع درخت، کاشت و نگهداری درختان در این ایام برای اقشار مختلف انجام شود.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، کاشت ، نهال ، هفته ، درختکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار