جویشگرهای بومی و اینترنت اشیاء از مهمترین طرح های نسل پنجم ارتباطات هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات اینستاگرام خودش را به فناوری های نوین اختصاص داده و از تحقق پروژه های راهبردی و بهره برداری از آن ها در پایان برنامه ششم توسعه گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: یکی از روشهای توسعه فناوریهای نوین به منظور استفاده از خدمات و فرصتهای آن در کشور، انتقال دانش و تلاش برای بومی سازی و نوآوری بر مبنای آن است. حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال دگرگونی است و کشور نباید در این زمینه از دنیا عقب بماند. در وزارت ارتباطات همکاران بنده در تلاش هستند تا با برنامه ریزی مناسب به مطالعه، بررسی و تحقیق در خصوص برخی پروژه های راهبردی این حوزه در کشور پرداخته تا بتوانند در پایان برنامه ششم توسعه، زمینه تحقق و بهره برداری از آنها را فراهم سازند.

پروژه هایی مانند جویشگر بومی، اینترنت اشیاء، محاسبات ابری (کلود کامپیوتینگ)، بیگ دیتا (داده های عظیم) و نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) از جمله مهمترین این طرحها هستند که با تشکیل شوراهای راهبردی و مشورتی، استفاده از همه ظرفیتهای موجود علمی،دانشگاهی و پژوهشی کشور و همچنین حمایت و استفاده از توانایی های بخش خصوصی و دانش بنیان می توان به تحقق هر چه بهتر این طرحها امیدوار بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.