تورین خانه‌ی موفق‌ترین تیم ایتالیا، یک شهر فوتبالی که آمیخته با افسانه و تراژدی بوده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باشگاه‌های این شهر  یعنی یوونتوس با بیشترین قهرمانی در سری آ وتیم تورینو، هردو در دوران مدرنیته استادیوم‌های  جدید خود را به دست آوردند. یووه ورزشگاهش را از یک مکان کم طرفدار در حومه‌ی  شمال شهر به یک ورزشگاه قابل ستایش تبدیل کرد.

استادیوم یوونتوس (Juventus Stadium) با ظرفیت ۴۱٫۰۰۰ نفر یک نمونه‌ی برجسته از زمین‌هایی است که یک باشگاه ورزشی در ایتالیا در اختیار دارد.  نمونه‌ای مدرن با امکاناتی فوق‌العاده که بسیاری از باشگاه‌های دیگر در این کشور به دنبال داشتن مانند آن هستند. بسیاری از تیم‌ها هنوز در همان زمین‌های ساخته شده  توسط شهرداری بازی می‌کنند که در اصل به زمان موسولینی پیش از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد.

این استادیوم با نام «استادیوم یوونتوس» جایگزین استادیوم قبلی و مشهور یوونتوس یعنی «دل آلپی»  شده است، استادیومی که از سال ۱۹۹۰ خانه‌ی این باشگاه بود (پیش از آن در ورزشگاه کومانوله تورین بازی می‌کردند). طرافداران یوونتوس به دلیل مشکلات زیادی که ورزشگاه دل آلپی داشت از جمله فاصله‌ی زیاد بین سکوی تماشاچیان و زمین و شرایط جوی نه چندان مناسب آن منطقه هیچگاه شور و هیجان لازم را نداشتند.


برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید


منبع: stadium guide


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.