روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی برقراری آتش‌بس در سوریه پرداخت.

گاردین: آتش‌بس سوریه می‌تواند پیام‌آور صلح باشد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود درخصوص آتش‌بس سوریه نوشت: ما چندین‌بار شاهد برقراری آتش‌بس‌هایی از این نوع بوده‌ایم. آتش‌بسی که قدرت‌های خارجی پیشنهاد می‌دهند و بوسیله نمایندگان طرف‌های درگیر پذیرفته می‌شود.

پیشنهاد آتش‌بس اخیر -یا به عبارت دقیق‌تر توقف عملیات نظامی- که حاصل مذاکرات روز سه‌شنبه‌ی «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین،» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه است، روز جمعه علنی شد. طرف‌های درگیر در سوریه دیروز موافقت خود را با این آتش‌بس اعلام کردند. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: این آتش‌بس باید با استقبال بیشتری از سوی مجامع بین‌المللی مواجه می‌شد. یکی از دلایلی که ما را به برقراری صلح امیدوار می‌کند، این است که آتش‌بس اخیر در نتیجه بین‌المللی و گفتگوهای 10 روز پیش «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف،» همتای روسش حاصل شده است. دو نفر در آن زمان اذعان داشتند توقف درگیری‌ها در کمتر از یک‌هفته بلندپروازانه است. پیش‌بینی آن‌ها اکنون به اثبات رسیده است. 

باید بدبینی را کنار گذاشته و امیدوار باشیم آتش‌بس اخیر برخلاف دفعات پیشین، محتوم به شکست نیست و صلح را در کشور سوریه به ارمغان خواهد آورد؛ زیرا دولت سوریه و نمایندگان مخالفان بر خلاف گذشته، بلافاصله با پیشنهاد توقف درگیری‌ها موافقت کردند.    


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار