پیش‌بینی کاهش چشمگیر بهای نفت، اقتصاد روسیه را در آستانه بحران قرار داده است.

بلومبرگ: تزلزل بازار نفت و سقوط ارزش روبل روسیه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: به گفته "بیژن نامدار زنگنه،" وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، ارزش "روبل،" پول رایج روسیه،  همزمان با اُفت قیمت نفت برنت به 32.59 دلار، با کاهش 2.4 درصدی مواجه شده که در سه هفته گذشته بی‌سابقه بوده است. پیشنهاد افزایش ندادنِ میزان نفت تولیدی و حفظ آن در سطح تولید ماه ژانویه که با توافق روسیه و عربستان سعودی مطرح شد، به «تقاضای نامعقول» برای نفت ایران منجر شده است.

فروریزی قیمت نفت در 12 سال گذشته در کنارِ عرضه بیش از تقاضا در بازار نفت، به کاهش بی‌سابقه ارزش روبل روسیه منجر شده است، که این امر، اقتصاد روسیه را برای دومین سال دچار مشکل کرده و باعث شده تا دولت این کشور به فکر کاهش بودجه کشور بیفتد.

با اینکه دولت روسیه در مورد برداشت 3.2 میلیارد دلاری از صندوقِ به‌اصطلاح «مبارزه با بحران» برای بهبود وضع اقتصادی مذاکراتی صورت داده است، اما بر اساس مکاتبات میان وزیر اقتصاد روسیه و نخست وزیر این کشور، این صندوق پول کافی ندارد.

«پایوتر ماتیز» گفت: «در شرایطی که احتمال می‌رود بهای نفت به کمتر از میزانی که برای بودجه سال 2016 روسیه پیش‌بینی شده برسد، وزیر اقتصاد این کشور در شرایط حساسی قرار دارد و معتقد است که چاره‌ای جز کاهش هزینه‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار