داور بخش مسابقه ملی دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای در سینمای كشور لازم است؛ چرا كه ذات استعدادیابی درون این جشنواره نهفته است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رسول صدرعاملی، كارگردان و نویسنده كشورمان با بیان اینكه در مجموعه جشنواره‌های ریز و درشتی كه در سطح كشور برگزار می‌شوند، جشنواره فیلم‌‌های 100 ثانیه‌ای جایگاه مهمی دارد، اظهار كرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای در سینمای كشور لازم است. به دلیل اینكه ذات استعدادیابی درون این جشنواره نهفته است.

وی ادامه داد: فیلم‌سازان شركت كننده در جشنواره فیلم های 100 ثانیه‌ای باید پیش از هر چیزی، ایجاز را مد نظر قرار دهند. تولید فیلم 100 ثانیه‌ای مرز سختی دارد و كارگردانان و نویسندگان این دست آثار، باید دقت كنند كه اثرشان چه به لحاظ فرم، محتوا و ساختار شعار نباشد و سینما باشد.

صدرعاملی همچنین گفت: ساخت فیلم های 100 ثانیه ای اصلا ساده نیست، هنرمندان جوانی كه با چنین تفكری وارد عرصه تولید فیلم كوتاه به ویژه فیلم های 100 ثانیه ای می‌شوند، وقتی آثار دیگران را می بینند، می فهمند كه به چه وادی جدی وارد شده‌اند. البته به نظر می‌آید كه با دو سالانه شدن جشنواره، به ساخت آثار با كیفیت بیشتر كمك شده است.

كارگردان و نویسنده كشورمان اصلی ترین بخش فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را ایده‌یابی دانست و عنوان كرد: با توجه به این جهان گسترده و شبكه‌های متفاوت و متن‌های كوتاه و بلندی كه نوشته می‌شود، چه كسی می‌تواند ایده ای از خودش پیدا كند كه تكرار نشده باشد؟ فیلم‌ساز باید بتواند ایده خود را در زمان كم و به بهترین و درست ترین شكل منتقل كند و با توجه به اینكه معمولا شركت كنندگان جوان هستند، توقع می رود خیلی از مسائل، حواشی و زندگی كه حس می شود و دیده می شود را در آثارشان بگنجانند.

وی خاطرنشان كرد: ایده‌یابی برای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای خیلی متفاوت‌تر و دشوارتر از دیگر گونه‌هاست. چرا كه به غیر از پیدا كردن یك ایده، باید به این موضوع دقت داشت كه ایده در زمان محدودی بازتاب داده شود. همین دو ویژگی این جشنواره را خاص می كند و سریع تر افراد مستعد سینمای كشور را نشان می دهد.

صدرعاملی با بیان اینكه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای مستقل هستند، گفت: فیلم های 100 ثانیه ای نیز مانند فیلم كوتاه با محدودیت زمانی كه برای شركت كنندگان قائل شده، فیلم‌ساز را به چالشی جدی می‌كشانند. طبیعی است كه هر كس بخواهد وارد جهان حرفه ای سینما شود قطعا باید كارنامه ای از خود به جای گذاشته باشد و در این عرصه ها نیز صاحب اثر باشد.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار