مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مرمت و بازسازی بافت قدیم مازندران و ایجاد سایت‌های روباز موجب جذب گردشگری شهری می‌شود.

بافت‌های قدیم مازندران برای جذب گردشگران نوروزی مهیا استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آمل، دلاور بزرگ‌نیا امروز در نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آمل به منظور آغاز کاوش شهر قدیم آمل با بیان اینکه امروز نقش مدیریت شهری در جذب گردشگری شهری بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: زیبایی‌های یک شهر با بازسازی و مرمت بافت قدیم آن تاثیرگذار است و به نوعی موجب جذب گردشگر شهری می‌شود.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه در این شهرستان عزم و همدلی مدیریت شهری طی دو، سه سال اخیر مشاهده می‌شود، افزود: با کاوش و اکتشاف در بافت قدیم و با ارائه اسناد می‌توان به پاسخ سوالات مردم نسبت به تاریخ شهرشان پرداخت.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه با تلاش مدیران شهری می‌توان به احیاء بافت قدیم و با ایجاد سایت‌های روباز تاثیری بر جذب گردشگران پرداخت، افزود: ایجاد این فضاها و سایت‌های روباز به شکل مردم‌محور راه‌اندازی کرد و هویت تاریخی این مردم را احیاء کرد.

مدیرکل  میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه در این استان در امر بافت‌های تاریخی و باستانی خطا زیاد رفتیم، عنوان کرد: همراهی ذائقه مردم و معرفی آثار باستانی با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی استان تاثیر خوبی نداشتیم تا مردم از این آثار آگاهی یابند.

وی ادامه داد: استان مازندران از همه ظرفیت‌های لازم در کشور برخوردار است اما دو دلیل علاقه‌مندی به طبیعت این استان توسط مردم و عدم متمرکزی آثار موجود در مازندران موجب غفلتی از این ظرفیت‌ها شده است.

بزرگ‌نیا از آمادگی این سازمان نسبت به حرکت شهرداری آمل برای بازسازی و آثار تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت: در این استان با توجه به وجود بناهای تاریخی و باستانی مقاومت‌هایی جهت بازسازی و مرمت آن صورت می‌گیرد که این امر موجب نابودی این آثار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به تپه تاریخی قلعه‌کش بیان کرد: این آثار تاریخی با قدمت سه هزار و 500 ساله‌اش ذره ذره از خاک آن از سوی میراث از مردم خریداری شده تا مرحله کاوش در آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دو کاوش در این منطقه انجام شده که امیدواریم این منطقه به موزه روباز تاریخی تبدیل شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.