مسافران نوروزی برای دیدن زیبایی چشم نواز دومین آبشار بلند ایران می توانند به مازندران سفر کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آبشار شاهاندشت، بزرگ ترین آبشار مازندران و آبشاری دائمی است که از ارتفاعات شاهاندشت در 65 کیلومتری جاده هراز سرچشمه می گیرد.

آبشار شاهاندشت سه آبشار فرعی نیز دارد که از یک کوه هرمی شکل به پایین می ریزند و پس از اتصال به یکدیگر آبشاری 51 متری را تشکیل می دهند که ریزش قطرات آبی و برخورد شلاق گونه آن با سنگهای کف دره به حدی است که قطرات آب همه فضای دره را فرا می گیرد و با تشکیل ابری متراکم از آب مانع حرکت و تنفس انسان از کنار آبشار می شود عاملی که شور و هیجان در گردشگران را افزایش می دهد.

برای رفتن به کنار این آبشار با اتومبیل ابتدا شیب تند و چهار کیلومتری روستای شاهاندشت را باید پشت سر گذاشت تا به روستا رسید، روستایی که باغهای گیلاس، آلبالو و کوچه باغ های قدیمی آن زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

وجود قلعه ملک بهمن که در آثار ملی ایران نیز ثبت شده است به این آبشار طبیعی جاذبه تاریخی نیز داده است قلعه ای که برای دیدن آن به مهارتهای کوهنوردی و راهنمای محلی نیاز است.

قدمت این قلعه به سه هزار سال پیش می رسد و متعلق به حکام پادوسبانیان است که به رویان، نور، کجور و رستمدار حکومت داشتند و به عنوان پناهگاه در برابر حملات دشمن از آن استفاده می شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، آبشار ، شاهاندشت ، تاریخ ، هراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.