مدير جهاد كشاورزي شهرستان خرمشهر؛ 280 هكتار از اراضي كشاورزي این شهرستان به كشت دانه روغني كلزا اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مطرودی ضمن بازديد از اراضي زير كشت دانه روغني كلزا خرمشهر، به مشكلات كشت این دانه روغني در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شوري نسبي اراضي، عدم وجود ماشين آلات مناسب كاشت و برداشت، حساسيت زمان برداشت و مشكلات نگهداري محصول از جمله اين مشكلات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 280 هكتار از اراضی خرمشهر زير كشت كلزاي قرار دارد، افزود: با ترويج و آموزش كشاورزان اميد است شاهد افزايش سطح زير كشت اين محصول در سال هاي آينده باشيم.

مطرودی با اشاره به اينكه محصول كلزا مي تواند به راحتي در تناوب زراعي با گندم قرار گيرد تصریح کرد: در وهله ي اول از طريق تناوب در كشت مي تواند در زمينه كنترل علف هاي هرز مقاوم نقش بسزايي داشته باشد و با توجه به داشتن ريشه هاي عميق تر نسبت به گندم مي تواند باعث بهبود خصوصيات فيزيكي خاك شده و از سويي ديگر كشت اين محصول در سطح ملي ضمن تأمين نياز كارخانجات روغن كشي و كاهش واردات باعث  جلوگيري از خروج ارز مي شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان داشت: اقداماتي از جمله كشت كلزا در زمين هايي كه شوري كمتري دارند و با استفاده از ماشين آلات الگويي و مديريت صحيح مزرعه در قالب مزارع نمايشي مي توان باعث آشنايي كشاورزان و ترويج فرهنگ كشت اين محصول شد و به افزايش سطح كشت كلزا كمك كرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.