نمایش «مرگ یزدگرد» روایتی از روزهای پایانی زندگی و مرگ این پادشاه است.

سهیل بابایی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «مرگ یزدگرد» گفت: این اثر را دو سال پیش به همراه جمعی از دانشجویان به عنوان پایان‌نامه‌ام به روی صحنه بردم. «مرگ یزدگرد» روایتگر سفر یزدگرد از تیسفون به سوی مرز و کشته شدن او در این مسیر است.

وی ادامه داد: براساس این متن فیلمی ساخته شده، اما من برخلاف فضای متن و فیلم که سه قاتل یزدگرد را در دادگاهی و در حال تلاش برای تبرئه شدن نشان می‌دهد، داستان را از زاویه دید یزدگرد و در رویا و کابوس به مخاطب نمایش می‌دهیم.

بابایی بیان کرد: ما به متن وفادار بوده‌ایم و فقط در فضاها تغییراتی را ایجاد کردیم. سه قاتل یزدگرد در اثر ما موجوداتی عجیب و غریب به نظر می‌رسند و اعتقادات متا فیزیکی خاصی دارند. 

وی ادامه داد: طراحی صحنه اثر به گونه‌ای است که سه قاتل در قفس‌هایی که در صحنه تعبیه شده قرنطینه هستند و فضای این اثر بیشتر به تئاتر نزدیک بوده تا نمایش و از سادگی و قواعد مختص به نمایش دوری کرده ایم.

سهیل بابایی در پایان گفت: گروه نمایش «مرگ یزدگرد» از ابتدای کار در هر شرایطی زحمت کشیده‌اند. امیدوارم این نمایش در این بازه‌ زمانی که به دلیل اتمام جشنواره فجر و نزدیک شدن به سال نو شرایط متفاوتی به حساب می‌آید با استقبال روبرو شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار