معاون سازمان محیط زیست گفت: با به بی توجهی های صورت گرفته در حال حاضر۶۰۰ دشت کشور با مشکل جدی کمبود آب مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سید محمد مجابی در جلسه شورای اداری استان قزوین افزود : باید سیاست های محیط زیست در دولت های قبل هم اجرایی می شد تا دچار سلیقه و اظهار نظر شخصی نشویم بر این اساس سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبری ابلاغ می شود.

معاون سازمان محیط زیست اقتصاد محیط زیست اضافه کرد : باید حرکت به سمت صنعت و اقتصاد سبز در دستور کار قرار گیرد که در این راه مشارکت مردم ضروری است.

وی ادامه داد: ما به دیپلماسی محیط زیست هم نیاز داریم و باید با ایجاد و تقویت ستادهای منطقه ای برای مقابله با گردوغبار و آلودگی های آب اقدام کنیم .

به گفته مجابی ،در این راه بهره گیری موثر از فرصت ها و مشوق های بین المللی برای حرکت به سمت اقتصاد کم کربن و تسهیل انتقال و توسعه فناوریهای جدید ضروری است.

معاون سازمان محیط زیست یاداور شد: سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست برای اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، از سوی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور ابلاغ شده است.

وی گفت: سیاست های کلی محیط زیست دو سال پیش در ۱۵ ماده شامل: مدیریت جامع، هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، ایجاد نظام یکپارچه‌ی ملی محیط زیست،   اصلاح شرایط زیستی، پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های غیرمجاز و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، پایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آلاینده‌ تدوین شده است.

مجابی افزود: همچنین تهیه‌ اطلس زیست‌بوم کشور، مدیریت تغییرات اقلیم، گسترش اقتصاد سبز، تعادل‌بخشی و حفاظت کیفی آب‌های زیرزمینی، استقرار نظام حسابرسی، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های سازگار، تدوین منشور اخلاق محیط زیست،   ارتقاء مطالعات و تحقیقات علمی، گسترش سطح آگاهی جامعه و تقویت دیپلماسی محیط زیست در این سیاست ها دیده شده است.

در پایان این مراسم از کامران سلیمانی که به دلیل رعایت اصول زیست محیطی در بیمارستان شهرستان تاکستان که به عنوان نخستین بیمارستان سبز در کشور شناخته شده است تجلیل شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: بحران ، آب ، دشت ، کشور ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.