این آثار در قالب فایل صوتی و تصویری جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت:
 یک میلیون و 121 هزار قطعه عکس، 11 هزار و 400 هزار سند، یک هزار و 400 دقیقه وصیت‌نامه، 108 دقیقه فیلم و یک هزار و 39 دقیقه فیلم رزمندگان در اختیار داریم.

 سردار محمد شاهرخی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا گفت : کنگره شهدا عنوانی برای شروع یک کار بزرگ در حوزه جمع‌آوری و ثبت آثار شهدای این استان است.

وی افزود: در هر یک از دستورالعمل‌های تدوین شده برای دستگاه‌های اجرایی شرح وظایف آن‌ها در برگزاری کنگره شهدا و جمع‌‌آوری آثار و خاطرات شهدا مشخص شده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان  تصریح کرد: برای دریافت مجوز برگزاری کنگره شهدا باید از رهبر معظم انقلاب مجوز بگیریم و ایشان تأیید کنند که اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره کافی است تا بتوانیم کنگره شهدا را برگزار کنیم.

شاهرخی گفت: مشکل اصلی این است که علی‌رغم تشکیل ستاد و تدوین دستورالعمل‎‌ها هنوز شیوه‌ای برای ادامه کار و گزارش‌گیری مشخص نیست در حالی که اگر برنامه دقیقی در اختیار داشته و براساس آن حرکت کنیم قطع‌ به یقین با مشکلی روبرو نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع مالی نباید مانع روند کارهای مرتبط با کنگره شهدا شود، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی بودجه فرهنگی دارند که می‌توانند از آن برای این امر مهم استفاده کنند بنابراین نباید به بهانه فقدان بودجه و اعتبار انجام کارهای مرتبط با برگزاری کنگره شهدا را به تعویق بیاندازیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مربوط به تمام کشور و ملت ایران است بنابراین همه ما که در این کشور و نظام هستیم در برابر آن مسئولیت داریم.

وی با اشاره به علل کند بودن روند اجرای برنامه‌های مرتبط با کنگره شهدای استان قزوین عنوان کرد: به دلیل اینکه شیوه انجام کار با صراحت مشخص نشده است، هنوز در این سطح از کار باقی مانده است.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.