دریاها و دریاچه ها یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و در این میان زریوار، بزرگترین دریاچه آب شیرین کشورمان جایگاهی خاص دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،دریاچه ای که نه به تنهایی، بلکه با ویژگی هایی همچون قرار گرفتن در میان کوه های جنگلی و زیبا، آبی زلال تراویده از چشمه های کف آن، حیات وحش به ویژه پرندگان بومی و مهاجر، وامکانات گردشگری فراوان، بسته ای کامل را برای لذت وصف ناپذیر گردشگران فراهم کرده است.

تالاب زریبار با قرار گرفتن در یک دره طولی نسبتاً وسیع از دو طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل و به عنوان یک واحد اکولوژیکی و یک اکوسیستم آبی در کردستان یکی از پدیده‌ای بسیار زیبا و کمیاب است

این دریاچه دارای پوشش گیاهی، نیزارها، آبزیان، پرندگان بومی و پستاندارانی است که جان دوباره ای به کالبد زریوار بخشیده است و این دریاچه بستری شده برای جذب مسافران وگردشگران داخلی وخارجی که هرساله به شهرستان مریوان سفرمی کنند.

علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان می گوید: زریوار یکی از مقاصد اصلی گردشگرانی است که دوستدار طبیعتند و تلاش شده امکانات و تسهیلاتی که برای این گردشگران درنظرگرفته شود که از آن جمله می توان به هتل ها، رستوران ها، پارکینگ ، امکانات قایقرانی و سایر خدمات گردشگری اشاره کرد.

علیرمایی یکی از گردشگرانی که به این دریاچه آمده می گوید: :وجود فضاهای تفریحی، ورزشی، اقامتی و پذیرائی ،غرفه های طبخ ماهی وغذاهای محلی، مسیرهای رفت و برگشت سواره، مسیرهای پیاده و دوچرخه قابلیت‌های نوینی را برای گردشگران پدیدآورده است.

مظفری از گردشگران ارومیه ای نیز می گوید: شهرستان مریوان با جاذبه های بی شمار گردشگری از طبیعت زیبا گرفته تا بازار مرزی و مجتمع های تجاری با کالاهای با قیمت مناسب واقعا مکان مناسبی برای سفر است اما به راستی وصف زیبایی های دریاچه زریوار در بیان نمی گنجد.

عزیزی دیگرمسافری که از همدان به دیدن دریاچه زریوار آمده بود می گوید: پخت غذاهای محلی به ویژه ماهی تازه کبابی که از خود دریاچه صید شده واقعا خاطره ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

سرسبزی و چشمه‌های آب فراوان در كنار دریاچه زیبایی خاصی را به آن بخشیده كه توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌كند و دراطراف این جاده باغات و چمنزار های زیبایی وجود دارند.

دریاچه زریوار صدودومین اثر طبیعی است که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.