فروش 16 میلیارد تومانی واحدهای فناوری پارک علم و فناوری استان همدان

رییس پارک علم و فناوری استان همدان از فروش 16 میلیارد تومان واحدهای فناور این پارک در ازای دریافت تسهیلات کمتر از یک میلیارد تومان خبر داد.

مجید کزازی رییس پارک علم و فناوری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان بالغ بر 35 شرکت بوده است که براساس ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رتبه 14 را به خود اختصاص داده است. 

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل ریشه‌دار بودن و اشتغال‌زایی خروجی بسیار خوبی دارد.

کزازی عنوان کرد: واحدهای استان همدان در نیمه نخست امسال در ازای دریافت تسهیلات کمتر از یک میلیارد تومان، 16 میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

رییس پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد: از 4 میلیارد تومان اعتبار مصوب سال 94 برای ساخت پارک علم و فناوری دو میلیارد تومان تخصیص یافته و برای اتمام آن هشت میلیارد تومان نیاز است که در صورت تخصیص در سال 96 ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: در شهرستان‌ها نیاز شدید به فضا برای استقرار پارک علم و فناوری داریم به طوری که می‌توان از امکانات و ساختمان‌های مازاد استان در این راستا استفاده کرد.

رییس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به دیگر مشکلات پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: وجود برنامه‌های غیرهمسو، نبود سیستم بازاریابی پیشرفته، نبود تناسب بین مسئولیت‌ها، عدم حمایت از سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، ضعف فرهنگ نوآوری و فناوری و عدم رعایت حقوق مالکیت‌ مادی و معنوی از دیگر مشکلات پیش‌ روی پارک‌های علم و فناوری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار