درآمد نجومی پزشكان در متن جامعه پزشكی نیست و مقایسه‌های اختلاف برانگیز بین كاركنان نظام سلامت آفت بزرگی محسوب می‌شود و باید از به وجود آوردن چنین فضای مسمومی اجتناب كرد.

علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با گلایه از اینكه بدنه عمومی جامعه پزشكی كشور، فاقد درآمد آن چنانی است، اذعان داشت: همكاران مختلفی در گروه‌های پزشكی چون پزشكان عمومی، ماماها، متخصصین داخلی، عفونی، اطفال و غیره كه جزو گروه‌های اصلی محسوب می‌شوند، آسیب پذیر و مشكلات پیچیده‌ای دارند.

وی با بیان اینكه مكانیسم اقتصادی گروه‌های مذكور بر گردش نسخه است، اظهار داشت: به جز آن ها داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولو‍ژی‌ها، موسسات پزشكی و غیره با مشكلات فراوانی دست و پنجه نرم كرده و در بحران اقتصادی قرار دارند.

زالی تصریح کرد: درآمد نجومی پزشكان در متن جامعه پزشكی نیست و مقایسه های اختلاف برانگیز بین كاركنان نظام سلامت آفت بزرگی محسوب می شود و باید از به وجود آوردن چنین فضای مسمومی اجتناب كرد.

رئیس كل نظام پزشكی با انتقاد از اینكه هزینه برای نظام سلامت را ریختن پول در چاه ویل عنوان می كنند، گفت: پول های در نظر گرفته برای نظام سلامت وصول نشده و كرامت مردم و شهروندان بالاتر از این حرف‌ها است. لقب دادن چاه ویل برای هزینه درمان مردم مفهومی غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

وی ادامه داد: درمان همه جای دنیا هزینه داشته و متناسب با آن بودجه تامین می‌شود. این نگاه حداقلی، در دو دهه مختلف در كشور مستولی بوده و موجب عدم تحقق رشد تعرفه‌ها، هزینه تمام شده خدمات و واقعی‌تر شدن تعرفه‌ها شده است.

زالی با بیان اینكه مطلوب جامعه پزشكی قطع رابطه مالی بین پزشك و بیمار است،خاطرنشان کرد: این نگاه عمیق باید در مجلس كه به گفته حضرت امام(ره) در راس امور است، رفع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.