رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: بازارچه‌های مرزی سهیمه‌ای برای ورود میوه دارند که از طرفی این میوه‌ها از بازارچه‌های مرزی به صورت تریلی به میدان میوه و تره‌بار می‌آید.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حجم ورود میوه‌های قاچاق به کشور اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی سهمیه‌ برای ورود میوه دارند اما بایستی در همان استان مصرف کنند که متاسفانه این میوه‌ها به صورت تریلی به میدان بار و از میدان به مغازه‌ها می‌آیند.

وی افزود: پرونده‌های قاچاق برای کمتر از مبلغ یک میلیون تومان تشکیل نمی‌شود و سودجویان زمانی که از این امر سود می‌برند مجدد اقدام به قاچاق میوه به کشور می‌نمایند.

مهاجران در ادامه یادآور شد: هنوز پرونده‌های میوه قاچاق به کشور بسته نشده و واردات میوه به صورت رسمی یا قاچاق از مرزهای کشور صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در خصوص ضرر میوه‌های قاچاق به تولید داخل گفت: اصلی‌ترین میوه شب عید سیب و پرتقال است و از سویی به سبب بالا بودن قیمت میوه‌های قاچاق همه کس قدرت خرید آن را ندارد اما با توجه به جمعیت انبوه در کشور معدود افرادی که اقدام به خرید میوه‌های قاچاق می‌کنند موجب شده که تناژ بالایی از این میوه‌ها به کشور وارد شود.

وی تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان در میادین میوه و تره‌بار بر عهده بازرسان اصناف است و آنها مسئولیت دارند که جلوی قاچاق میوه که به ضرر تولید داخل است را بگیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار