از بی ثباتی در بازارقیمت بلیت هواپیما تا عبور قطار پكن ازكريدور ريلي راه ابريشم، به تهران مهم ترین خبرهای منتشرشده در حوزه راه و شهرسازی در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین خبرهای منتشرشده در بخش راه و شهرسازی به شرح زیر است:


طبق گفته کارشناسان بخشنامه عدم عضویت فارغ‌التحصیلان غیرمرتبط در نظام مهندسی ساختمان یک خانه تکانی در جهت حذف تقاضای بالای متقاضیان است.


معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: با کاهش 5 درصدی از سرعت میانگین خودروها می‌توان تلفات رانندگی را 22 درصد کاهش داد.


رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 10ماهه نخست امسال بیش از 14 هزار نفر در تصادفات کشته شدند.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تجهیز دوربین ثبت تخلف و حضور مستمر پلیس برای افزایش بهره‌وری به تنهایی کافی نیست و نیازمند ابزار قانونی می‌باشد.


وزیر راه و شهرسازی گفت: 75 درصد ترافیک در 34 هزار و 400 کیلومتر از راه‌های شریانی اتفاق می‌افتد.


آزادسازی نرخ بلیت های هواپیمایی به علت ایجاد بی ثباتی، زندگی مردم را دچار تلاطم کرده اما مسئولان ادعا دارند که همچنان این بازار آرام است.


یک کارشناس مسکن گفت: مدیریت مناسب دولت با اجرای درست برنامه ابلاغ شده در بخش مسکن، ضمن صاحب خانه کردن اقشار کم‌درآمد معضل این بخش را از دغدغه‌های اقتصادی حذف می‌کند.


مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن ایران ایمن‌ترین و پاک‌ترین مد حمل و نقل است اما باید توجه بیشتری به ایمنی صورت بگیرد.


معاون بهره‌برداری، سیر و حرکت گفت: در سال 94 کاهش 42 درصدی حوادث حمل و نقل ریلی را شاهد بوده‌ایم.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر سوانح شدید و معلولیت در کشور رخ ندهد و ایمنی کامل برقرار باشد تولید ناخالص داخلی به 5.5 درصد خواهد رسید.


یک کارشناس اقتصادی گفت: توجه دولت به نوسازی بافتهای فرسوده نیمی از معضلات بخش مسکن را به راحتی برطرف می کند.


مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ریلی با توجه به وضعیت درآمد فروش نفت دولت توان برای تمام زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریلی را ندارد و می‌تواند از بخش خصوصی استفاده کنند.


یک کارشناس مسکن و شهرسازی بیان کرد: افزایش متناوب قیمت های رهن و اجاره در رکود خرید و فروش مسکن قبل توجیه نیست.


با راه‌اندازي اين قطار برنامه‌اي و شروع فعاليت هاي تجاري از طريق خطوط ريلي مرتبط با برنامه احياي راه ابريشم سهم تجارت چين با خاورميانه و ايران افزايش چشمگيري خواهد داشت.


رئیس سازمان هواپیمای کشوری گفت: ایران 160 فروند هواپیمای کوچک با ظرفیت 100 صندلی نیاز دارد که البته این با تقاضای رو به گسترش صنعت حمل و نقل هوایی منطبق است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: همزمان با خرید هواپیماهای نو سیستم خدمات رسانی به مشتریان نیز نوسازی شود.


معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه خرید ۱۱۸فروند هواپیمای ایرباس براساس مطالعه دقیق بازار صورت گرفت، گفت: سه پیش شرط برای خرید ایرباس‌های ۳۸۰ در پیش نویس قرارداد لحاظ شده است.


طی 10 ماهه سال جاری، 40میلیون و 675 هزار و 498 مسافر از طریق 53 فرودگاه کشور جابجا شدند که رشد 4درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.


مرکز آمار ایران در گزارشی به جزئیات قیمت و اجاره مسکن در فصل پائیز در تهران پرداخت که بر اساس آن قیمت فروش مسکن در پائیز 11.4 درصد کاهش یافت.


یک کارشناس مسکن گفت: حمایت بانک مسکن با در اختیار قرار دادن اعتبارات کافی مردم را صاحب خانه می کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باخرید 118 فروند ایرباس و تقویت خطوط هوایی کشور در آینده قادر به کسب رتبه اول منطقه در اقتصاد هوایی خواهیم بود.


دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از افزایش میانگین 30 درصدی قیمت بلیت‌های نوروزی هواپیما خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، مسکن ، قیمت ، خرید ، هواپیما ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار