حکایت دلارهای صادراتی که دفن می شوند/ اشتباه بزرگی به نام افزایش قیمت خودرو؟!

از شفاف سازی درباره واردات خودرو تا حکایت کیمیا شدن کالاهای صادراتی در بازار داخلی در مهم ترین خبرهای صنعت در طی هفته گذشته.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین خبرهای منتشر شده حوزه صنعت در هفته گذشته به شرح زیر است: 


معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه واردات کالا با مجوز مجموعه ای از سازمان ها انجام می‌شود، گفت: سازمان توسعه تجارت نمی‌تواند مانع از ثبت سفارش کالاهایی که مجوز قانونی دارند شود.


رئیس مرکز ملی فرش گفت:با همراهی وزارت صنعت و کار تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم بر این شده تا با بازرسی‌های ویژه، اشخاصی که قالیباف واقعی نیستند از دریافت خدمات حذف شوند.


بر اساس آمار گمرک در 10 ماهه سال‌جاری ترکیه اولین صادرکننده هود آشپزخانه به ایران بود.


مدیر منطقه آسیا و خاورمیانه شرکت مرسدس بنز گفت: هدف ما از حضور در ایران، صادرات خودروی ساخته شده بنز به ایران است.


عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، از چند ارگان تاثیرگذار در سوء استفاده از کارت بازرگانی خبر داد.


بر اساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری ایران 83 میلیون دلار پیاز و موسیر به سایر کشورها صادر کرد.


هیات تجاری اتاق تهران، از دیروز سفری کاری برای مذاکره با فعالان اقتصادی ایالت باواریا آلمان،با هدف توسعه سرمایه گذاری های مشترک به مونیخ داشته است.


بر اساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری بیش از 708 هزار دلار صرف واردات کالسکه بچه و اجزای آن شد.


نهاوندیان گفت: اقتصاد ایران پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازاری برای واردات کالا نیست بلکه سرمایه گذاری مشترک، است.


مدیر مرکز تعالی سازمانی گفت: هدف از برگزاری همایش تعالی سازمانی افزایش رشد اقتصادی است.


ششمین همایش سالانه چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در حالی برگزار می‌شود که بازار جهانی فولاد از بازار به عرضه کمبود بازار رنج می‌برد.


جلال‌پور با تأکید بر اینکه تاکنون در دیپلماسی آب ما اقدام موثری انجام نداده‌ایم، گفت: تقاضای ما از مسئولان این است که بعد از برجام موضوع آب از محورهای مذاکرات با کشورهای همسایه باشد.


کارشناسان معتقدند که در شرایط فعلی بازار خودرو نیاز به کاهش قیمت دارد.


نایب‌رئیس خانه معدن ایران گفت: توسعه اقتصادی کشور با نیروی انسانی متخصص ، بالا بودن توان تولیدی صنایع کشور و صادرات ارتباط مستقیم دارد.


یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: اصل مدیریت واردات و قیمت تمام شده کالا، از راهبردهای اصلی برای رسیدن به اهداف صادراتی در برنامه ششم توسعه درمبحث تولید و صادرات است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به جز میوه‌های گرمسیری، واردات هیچ گونه میوه به صورت رسمی صورت نگرفته و میوه های موجود در بازاردر بازار قاچاقی و غیررسمی است.


بر اساس آمار گمرک در 10ماهه سال جاری کالاهای واسطه ای بیشترین سهم از واردات را به خود اختصاص دادند.


رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بر اساس دیدگاه اتاق ارتقای بهبود فضای کسب و کار امری مهم است به همین خاطر دادن چک سفید برای پروژه‌های دولتی جایز نیست.


با توجه به کاهش قیمت پوست در برخی مناطق ،جمع آوری پوست صرفه اقتصادی ندارد و همین امر موجب شده تا پوست خام مدفون یا به صورت قاچاق از کشور خارج شود.


در حالی که کمتر از 40 روز به پایان سال باقی مانده اما بازار تورهای خارجی بسیار داغ شده است.


نجفی منش با تأکید بر اینکه اشتغال و رشد اقتصادی باید اولویت دولت پس از برجام باشد گفت: در شرایط جدید باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود.


مودودی با اشاره به وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی گفت: علی‌رغم سال‌ها تلاش در دام طلسم درآمدهای نفتی گیر افتاده‌ایم در حالی که 10 برابر درآمد نفتی را می‌توانیم از توریسم و گردشگری به دست آوریم.


برجام اجرا شد،اقتصاد به مسیر قبلی خود ادامه می دهد، قیمت ها قصد ندارند از نردبان افزایش پایین بیایند و اکنون مردم جواب سوالهایشان را ندارند.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اکنون با توجه با اینکه 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است،تنها نسخه شفابخش رشد اقتصاد کوچک کردن دولت است.


بر اساس آمار گمرک در 10ماهه نخست سال جاری ، بیش از 30 دستگاه خودروی پورشه به کشور وارد شده است.


بر اساس آمار گمرک در 10ماهه سال جاری یک میلیون و 400 هزار دلار صرف واردات عینک آفتابی به کشور شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، دلار ، تولید ، واردات ، صادرات ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار