فرماندار اصفهان از آغاز رقابت 167 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اصفهان خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، فضل‌الله کفیل ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از راهپیمایی 22 بهمن که مردم زمان شناس و فهیم اصفهان مشارکت حداکثری داشتند مقدمه خوبی شد که زمینه حضور مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم.

وی افزود: دستور شروع کار انتخابات از 28 آذر توسط وزیر کشور صادر شد و در حوزه انتخابیه اصفهان براساس تقویم زمان بندی شده برنامه‌ها با دقت و کیفیت خوبی انجام شد و اکنون آماده برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی و در شان مردم اصفهان هستیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از صبح امروز تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی آغاز شده که تا ساعت 8 صبح ششم اسفند ماه ادامه دارد و فرصت‌های تبلیغاتی مناسبی در اختیار نامزدها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هرکدام از نامزدهای کلانشهر اصفهان در 30 ستاد انتخاباتی در مناطق 15 گانه اصفهان تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند، گفت: در هر منطقه انتخاباتی، یک ستاد خواهران و یک ستاد برادران وجود دارد و در 13 شهر دیگر شهرستان اصفهان هر کدام 2 ستاد و در مرکز بخش هم یک ستاد وجود دارد.

کفیل با اشاره به ظرفیت‌های قانونی فراهم شده برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی گفت: برگزاری جلسات سخنرانی پرسش و پاسخ، تبیین و بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌های خصوصی مکتوب و خبرگزاری‌های فعال در انتخابات و تبلیغات شهری در سطح شهرستان فراهم شده است و براساس قانون، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیش از 4 هزار کارتن پلاست به وسعت 16 هزار متر مربع برای تبلیغات کاندیداها فراهم کردند که سرانه هر نامزد انتخاباتی 96 متر مربع است.

وی با اشاره به تبلیغات نامزدهای مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از یک هفته پیش آغاز شده و 8 صبح ششم اسفند پایان می‌یابد که این نامزدها برای نصب بنر در سطح شهر و تبلیغات میدانی با هیچ گونه محدودیتی روبرو نیستند.

فرماندار اصفهان با اشاره به موانع قانونی برای تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نصب هرگونه بروشور در تابلوهای عمومی، مکان‌های خصوصی، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی، استفاده از بنر و پلاکارد در سطح شهر و نصب تصاویر و زندگی نامه‌ها بیرون از ستاد انتخاباتی منع قانونی دارد، به کاندیداها توصیه می‌شود که صرفا در چارچوب قانون حرکت کرده و تنها دیدگاه‌های خود را بیان کنند.

وی افزود: جمع داوطلبان در عرصه مجلس شورای اسلامی 167 نفر هستند که زمینه انصراف همچنان وجود دارد و 17 نفر از این داوطلبان را بانوان و 150 نفر را آقایان تشکیل می‌دهد، پایین‌ترین سن داوطلب مجلس شورای اسلامی در اصفهان 30 سال و 6 ماه و مسن‌ترین فرد 74 سال سن دارد.

کفیل بیان کرد: مجموع داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در اصفهان 12 نفر هستند که جوانترین فرد 36 سال و مسن‌ترین 82 سال سن دارد.

وی با بیان اینکه سازماندهی انتخابات توسط نیروهای مردمی انجام شده است، گفت: 18 هزار نیرو در ستادهای اجرایی، بازرسی، نماینده فرماندار، هیئت نظارت و مسئولان نظارت و حفاظت از صندوق‌های اخذ رأی ساماندهی شده‌اند که در هر شعبه اخذ رأی 20 نفر مستقر می‌شوند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه 849 شعبه اخذ رأی در سطح کلانشهر اصفهان رأی گیری می‌کنند، اظهار داشت: از 849 شعبه 67 شعبه سیار هستند که 15 شعبه در سطح کلانشهر اصفهان در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها رأی گیری می‌کنند.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند به 5 نفر و برای انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری که به صورت استانی برگزار می‌شود نیز می‌توانند به 5 نفر رای بدهند و از مردم می‌خواهیم از حق خود به طور کامل استفاده کنند.

کفیل با اشاره به ساختار انتخابات در شهرستان اصفهان گفت: ما در شهرستان اصفهان متولی 5 حوزه انتخاباتی هستیم که انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخاب 5 نماینده مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابی ارامنه جنوب کشور، حوزه انتخابی فرعی اقلیت زرتشتیان و حوزه انتخابی فرعی اقلیت کلیمیان در قالب 19 ستاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به واجدین شرایط رای در اصفهان گفت: یک میلیون و 550 هزار نفر در شهرستان اصفهان واجد شرایط رأی دادن هستند که داشتن شناسنامه و کارت ملی برای اخذ رأی الزامی است و برای هموار سازی مشکلات در این حوزه سازمان ثبت احوال، پست و پیشخوان دولت تا روز انتخابات پاسخگوی مردم هستند.

فرماندار اصفهان درباره کمپین انصراف خاطرنشان کرد: انصراف به دست خود نامزد است و اگر داوطلب شخصا به فرمانداری مراجعه کند و درخواست انصراف دهد ما این انصراف را می‌پذیریم اما قانون در این باره تاکنون سکوت کرده است و دستگاه اجرایی صرفا انصراف افراد را از خود آنها دریافت می‌کند.

وی درباره ساعت رأی گیری در روز هفتم اسفند گفت: آغاز رأی گیری در روز هفتم از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود و براساس قانون تا ساعت 18 ادامه دارد که با توجه به مشارکت مردم این زمان تمدید می‌شود و ما از مردم انتظار داریم که در ساعات اولیه شاهد حضور پرشور آنها باشیم.

کفیل درباره صندوق‌های اخذ رأی بیان کرد: براساس تعرفه‌ها صندوق‌های اخذ رأی مجلس خبرگان رهبری قهوه‌ای رنگ و درب صندوق قرمز است و صندوق‌های اخذ رای مجلس شورای اسلامی آبی و درب صندوق آبی رنگ است.

وی خاطرنشان کرد: (شعبه میدان امام ره) اصفهان و پل خواجو به عنوان شعب نماد اصفهان در انتخابات 7 اسفند اخذ رای از مردم را به عمل می‌آورند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.