معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: به منظور کاهش بافت های فرسوده در مرکز استان به متقاضیان تسهیلاتی با سود 22 درصد اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، علی نیا در نخستین دوره آموزشی بازآفرینی پایدار شهری مدیران استان با اشاره به اهمیت رعایت معماری ایرانی اسلامی در ساخت و ساز های شهری گفت:توجه به این مسئله بسیار ضرورت دارد که متاسفانه در معماری های استان کمتر به چشم میخورد.

وی بافت های فرسوده شهر را نقطه ی شهری مکروه عنوان کرد و گفت:حدود 70 هزار نفر در این مناطق زندگی می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت:بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با مشارکت مردم ، حمایت دولت و مسئولین امکان پذیر است و تحقق این امر از بسیاری از آسیب ها میکاهد.

علی اصغر بدیعی مقدم افزود: به منظور تسهیل در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به متقاضیان وام 30 و 40 میلیون تومانی با سود 22 درصد تعلق می گیرد.

به گفته وی تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به واحدهای مسکونی شهرستان بجنورد وتسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به متقاضیان شهرستان‌های شیروان واسفراین تعلق می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ متقاضی احیای بافت های فرسوده شهری در خراسان شمالی به بانک های عامل معرفی شده‌اند که امیدواریم بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات همکاری های لازم را داشته باشند.

بدیعی مقدم گفت: در حال حاضر این استان ۴۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد که با پرداخت تسهیلات علاوه براحیای بافت‌های فرسوده، حوزه ساختمان از حالت رکود خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.