معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: هم اکنون 88 درصد سکونتگاه های غیر رسمی کشور در داخل محدوده قانونی شهرها قرار دارند .


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، منصور استادی در اولین دوره آموزشی مدیران ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که در محل سالن جلسات امور مالیاتی خراسان شمالی برگزار شد، افزود: هم اکنون 56 هزار هکتار محلات نابسامان میانی، 32 هزار هکتار عرصه تاریخی مراکز شهرها و 48 هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که حدود یک سوم محدوده شهرها را شامل می شوند.

استادی خاطرنشان کرد: 60 درصد این سکونتگاه ها در پهنه لرزه خیزی خطربالا و خیلی بالا قرار دارند که با کوچکترین اتفاق فاجعه ای بزرگ را به دنبال خواهند داشت.

وی با تاکید بر تغییر ساز و کارهای برنامه های سنتی، تصریح کرد: بخشی از معظلات حاشیه نشینی به این ساز و کارها بر می گردد.

وی گفت: باید با تکیه بر خرد جمعی و تجارب اجتماعی با دانش اجتماعی مسائل را پیاده سازی کرده و از یک الگوی خاص که در شهرها پیاده می شود اجتناب کنیم.

معاون دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه در این میان باید محوریت را از ساختار دولتی به نهادهای محلی و یکپارچه سازی تصمیم گیری ها ببریم، اظهار داشت: برای حل این مسائل سند ملی توسعه پایدار شهری تصویب و ابلاغ شد.

استادی با اشاره به سکونت 40 درصد جمعیت شهری بجنورد در سکونتگاه های غیر رسمی افزود: در این راستا تلاش شده تا در فضاهایی خود ساکنان به عنوان معتمدین محلات در اختیار گرفته تا مشکلات رصد و به دبیرخانه به منظور حل آنها و ارائه راهکار ارجاع داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.