ضعف منتقدین شرایطی را فراهم کرد تا سارقان ادبی در فضای ادبیات جامعه رشد کنند.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص راه جلوگیری از سرقت‌های ادبی گفت: رسانه‌های مکتوب و مجازی باید از اشخاصی آگاه و دبیرانی که اشراف و احاطه کافی به ادبیات دارند  استفاده کنند و هر مطلبی را بدون ذکر منبع و به سهولت در اختیار مخاطب قرار ندهند. تا به این وسیله از سرقت ادبی جلوگیری شود یا بتوان میزان آن را کاهش داد.
 
وی افزود: ضعف منتقدین و نبود اشخاص آگاه در حوزه ادبیات شرایطی را فراهم کرد تا افراد سواستفاده کننده و سارقان ادبی رشد کنند و شاهد جولان این اشخاص در رسانه‌های مجازی هستیم.
 
مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به دلیل سرقت‌های ادبی بیان کرد: کسانی به صورت مختلف دنبال  سرقت ادبی می‌روند  که به لحاظ شخصیتی ضعیف یا درصدد آن هستند که از این نمد برای خود کلاهی بسازند.
 
شرفشاهی ادامه داد: سارقان ادبی به دنبال شهرت و جلب توجه هستند کمبودهای روحی این افراد آنها را وادار می‌کند به وسیله سرقت ادبی آثار دیگران و جازدن نام خود به چای صاحب اثر، مورد توجه جامعه قرار بگیرند و احترام جامعه را برانگیز شد.
 
مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به آنکه  سرقت ادبی پدیده تازه‌ای نیست اظهار داشت: در تاریخ ادبیات آمده است شخصی شعری از "جامی" را برای وی خواند و گفت: شعر از جامی است جامی در پاسخ به این سارق ادبی می‌گوید: شعر دزد دیده بودیم اما شاعر دزد نه این پدیده  در روزگار ما با شدت بیشتری در حال جریان است.
 
شرفشاهی تصریح کرد: در رسانه‌های مجازی ادبی و مکتوب شاهد سرقت ادبی هستیم و اشخاصی با استفاده از اشعار شاعران دیگر "به نام خود" این آثار را مورد سواستفاده قرار می‌دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار