ادعای نویسنده «آن بیست و سه نفر» درباره کتاب «حاج قاسم» و پاسخ نویسنده کتاب به ادعاها

برخی از نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس و دوستداران سردار قاسم سلیمانی کتاب «حاج قاسم» را نوعی کتاب‌سازی می‌دانند اما پاسخ نویسنده آن ...

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حاج قاسم» به قلم علی‌اکبر فرد‌آبادی که در زمره کتاب‌های پرفروش بازار کتاب به حساب آمده، این روز‌ها با ادعا‌هایی مواجه شده که آن را نوعی کتاب‌سازی می‌دانند.

گفتنی است که ادعای کتاب‌سازی بودن کتاب «حاج قاسم» از طرف بنیاد حفظ آثار کرمانشاه، برخی از نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس و دوستداران سردار قاسم سلیمانی مطرح شده است.

در اینجا پای صحبت‌های احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» و یکی از مدعیان کتاب‌سازی بودن کتاب «حاج قاسم» نشسته‌ایم تا چند و چون ادعای مطرح شده  را جویا شویم.

احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نسبت به انتشار و پرفروش شدن کتاب «حاج قاسم» ابراز نگرانی کرد و افزود: به تازگی کتابی با عنوان «حاج قاسم» در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده و منتشر شده است که در مدت کوتاهی که از انتشارش گذشته، در زمره پرفروش‌های بازار کتاب قرار گرفت و باعث نگرانی همه افرادی شد که حاج قاسم سلیمانی را دوست دارند و خاطرات زیادی را در کرمانشاه از وی داشته‌اند.

وی گفت: بر اساس گفته‌های بنیاد حفظ آثار کرمانشاه، نویسنده کتاب «حاج قاسم» با استفاده بی‌اجازه از عکس‌های عکاس و گردآوری مطالبی که مجوز بهره‌گیری از آن‌ها  را نداشته، دست به سرقت ادبی زده و به نوعی کتاب‌سازی کرده است.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: کتاب «حاج قاسم» کاری بازاری است و در حالی در بازار کتاب جولان می‌دهد که من مطمئنم حاج قاسم سلیمانی و اطرافیان وی از انتشار این کتاب راضی نیستند.

ما از حاج قاسم سلیمانی اجازه نگرفتیم

همچنین؛ علی اکبری مزد آبادی، نویسنده و ناشر کتاب «حاج قاسم» در پاسخ به کتاب‌سازی بودن این اثر گفت: کتاب‌سازی بودن کتاب «حاج قاسم» منتفی است و وجدان ما از این بابت راحت است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «حاج قاسم» بر خلاف اکثر آثار کتاب‌سازی شده منابع و ماخذی دارد، افزود: ما در نگارش این کتاب از سخنرانی‌های سردار قاسم سلیمانی استفاده کرده‌ایم و برای بهره‌گیری از این سخنرانی‌ها اجازه‌ای از وی نگرفته‌ایم.

اکبری مزد‌آبادی در خصوص بخشی از ادعای افراد نگران، نسبت به نگارش و انتشار کتاب «حاج قاسم» مبنی بر اینکه عکس‌های آمده در این کتاب بدون اجازه عکاس استفاده شده‌اند، اظهار داشت: عکاس 70 تا 80 درصد عکس‌های آمده در کتاب «حاج قاسم» معلوم نیستغ زیرا ما در گرد‌آوری این عکس‌ها از مجموعه‌های شخصی استفاده کرده‌ایم و تک تک آن‌ها را از آلبوم‌های رزمنده‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم و وظیفه اخلاقی‌مان است که در همین جا بگوییم هر کس ادعا دارد، عکاس عکس‌های آمده در این کتاب است می‌تواند به ما رجوع کند.

نویسنده کتاب «حاج قاسم» خاطرنشان کرد: مدعیان کتاب‌سازی بودن کتاب «حاج قاسم» می‌خواهند به این کتاب برچسب بزنند.

یادآور می‌شود که کتاب «حاج قاسم» با محوریت شخصیت سردار قاسم سلیمانی به نگارش در آمده و انتشارات «یا زهرا» آن را در سال 1393 منتشر کرده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار