نمایشگاه تصویرسازی های مهدی پرستار شهری در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این نمایشگاه تعداد 30 اثر با موضوعات مختلف به نمایش در می آید که تکنیک آنها عموماً ترکیب مواد است.


مهدی پرستار شهری در توضیح آثاری که در این نمایشگاه ارائه داده است گفت: این آثار مبتنی بر تکنیک های مختلف تصویرسازی است که بخشی مربوط به کارهای تمام شده ام است و بخش عمده‌ی آن نیز کارهایی ست که می توان گفت پیش‌زمینه‌ی کار است و حالت طراحی گونه دارد.

وی، نگاه خاص‌تر به سوژه های اطراف و به تصویرکشیدن آن در قاب هنری به طوریکه اثرگذاری بالایی داشته باشد را ویژگی اصلی آثار این نمایشگاه عنوان کرد.

این استاد دانشگاه هدف اصلی از به نمایش گذاشتن این آثار را آموزش عنوان کرد و افزود: بدنه فعال هنرهای تجسمی عموما دانشجویان بوده و من در برخوردهایی که با آنها دارم متوجه می‌شوم در خیلی از مسائل تکنیکی که برای ما حل شده است دچار مشکل هستند.

پرستار شهری گفت: در خلق این آثار راه هایی که می توان فضای اطراف را با کمک طراحی و ترکیب بندی به تصویرهای هنری تبدیل کرد مدنظرم بوده است و اینکه دانشجویانی که در آغاز راه هستند متوجه شوند که چطور می شود سوژه هایی که اطراف خود می بینیند را تصویری کنند.

این هنرمند ادامه داد: درحال حاضر در استان همدان امکان تحصیل در رشته تصویرسازی در مقاطع تکمیلی وجود ندارد که با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه‌ی انیمیشن جای خالی این رشته به شدت احساس می شود.

وی ادامه داد: اگر امکان تحصیل دانشجویان این رشته در مقاطع بالاتر فراهم شود به طور قطع استعدادهای بیشتری فرصت بروز پیدا خواهند کرد و این هنرکه صرفه اقتصادی بالایی هم دارد بیش از پیش در استان تقویت خواهد شد.

مهدی پرستار شهری که در رشته‌های نقاشی و تصویرسازی مشغول به فعالیت استدر نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت داشته و تجربه چند نمایشگاه انفرادی را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه که دومین نمایشگاه مهدی پرستار شهری در نگارخانه حوزه هنری همدان است، اول اسفندماه افتتاح می شود و به مدت دو هفته میزبان همه علاقمندان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار