انصراف خالد مشعل از رقابت در انتخابات آتی حماس

خالد مشعل از رقابت در انتخابات آتی حماس انصراف داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم؛ برخی منابع موثق فلسطینی از بی‌میلی تمایل "خالد مشعل،" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، به نامزدی در انتخابات آتی دفتر سیاسی خبر دادند . 

شورای جنبش حماس قرار است این انتخابات را به زودی و در هفته های آینده برگزار کند. این منابع تاکید کردند، خالد مشعل که هم اکنون در دوحه قطر اقامت دارد، نسبت به نامزدی در انتخابات آتی بی میل است. به گفته این منابع، هم اکنون سه نفر از اعضاء دفتر سیاسی تمایل خود را به نامزدی برای سمت یاد شده اعلام کرده اند. این سه نفر عبارتند از: اسماعیل هنیه، معاون خالد مشعل، دکتر موسی ابومرزوق، رئیس کمیته روابط خارجی و بین المللی و خلیل الحیه. فرصت پیش روی اسماعیل هنیه برای پیروزی در این انتخابات بسیار است.
 
انتخابات در حماس برای انتخاب اعضاء دفتر سیاسی و رهبری این جنبش به شکل بسیار محرمانه انجام می شود . نتایج این انتخابات آشکارا اعلام نمی شود و تمامی اقدامات مخفیانه انجام می شود.
 
مشعل تقریبا از چهار سال پیش از نامزدی برای ریاست حماس انصراف داد؛ ولی جنبش اخوان المسلمین در مصر و شخصیت هایی نظیر شیخ راشد الغنوشی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و شیخ یوسف القرضاوی فشارهای بسیاری به وی وارد کردند تا از این تصمیم انصراف دهد.
 
برخی منابع مدعی شدند، حمایت ایران از جنبش حماس به شکل مستقیم به جناح عزالدین القسام و احمد ضیف، رهبر آن معطوف می شود. این جناح و ریاست آن ارتباط بسیار قوی با حزب الله و ایران دارند. بر این اساس، بسیاری اقدام احمد ضیف در ارسال پیام تسلیت به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در زمان شهادت سمیر القنطار شگفت زده شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار