تجمیع کشاورزی خرد و ایجاد بنگاه‌های بزرگ و تقویت تأسیس تعاونی‌های کشاورزی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشوردر دیدار با استاندار قزوین گفت: در حال حاضر هیچ قانونی بر اصلاح ساختار کشاورزی مدیریت نمی‌کند اما عملکرد نهادهای حامی بخش کشاورزی در سال ۹۵ موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

صفایی گفت: ۵۲ درصد زمین‌های کشاورزی زیر ۲ هکتار است و وجه غالب کشاورزی کشور دچار خرده پایی شده است و با این امر کشاورزی ما در شرایط سنتی اداره می‌شود.

وی افزود:در طول ۱۰ سال گذشته بیش از یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به‌عنوان منابع تولید به علت تغییر کاربری یا شوری خاک از چرخه تولید خارج‌شده است.

وی تصریح کرد: تعاونی تولید باهدف جمع‌کردن مالکیت‌های خرد درصدد کمک به بهره‌برداران برای تولید است و لذا با توجه به بهره‌وری پایین زمین‌های کشاورزی، مالکان خرد باید متقاعد و متحد شوند با یکپارچه‌سازی اراضی خود، در چرخه تولید نقش مؤثر ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان تعاونی روستایی کشور گفت:باید صاحبان صنایع را کمک کنیم تا زمین‌های کشاورزی احداث کنند چون امکان تولید زمین در ایران وجود ندارد و هیچ بانکی برای خرید زمین کشاورزی اعتبار نمی‌دهد.
صفایی ادامه داد: امکان گسترش کشت و صنعت وجود ندارد در خصوص سهامی زراعی هم می‌توان مالکیت‌ها لغو و تبدیل به سهام کرد تا این شرکت‌ها به نمایندگی از کشاورزان زمین‌های کشاورزی را خریداری کنند ولی این امر نیز عملاً با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

وی افزود:ما مدیران با زیرساخت‌های موجود تنها بایستی به ایجاد تعاونی‌های کشاورزی توجه کنیم و حمایت از کشت و صنعت نیز با حمایت بانک‌ها امکان‌پذیراست واگر این امر امکان‌پذیرنشود بهترین راه نیز ایجاد این‌گونه تعاونی‌ها در بخش کشاورزی است.

صفایی بیان کرد: برطرف شدن مشکل ثبت شرکت‌ها اگر بر اساس قانون صورت گیرد در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار مؤثر خواهد بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.