اعضای هیات داوران پنجمین دوره سینما انقلاب (جایزه سینمایی ققنوس) معرفی شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح‌الله رجبی دوانی در احکامی سعید مستغاثی، محمد تقی فهیم، جمال شورجه، محمد حسین نیرومند، مجید شاه‌حسینی، سید محمد حسینی و ناصر هاشم زاده را به عنوان هیات داوران جایزه سینمایی ققنوس معرفی کرد.  
 
سعید مستغاثی
سعید مستغاثی کار تحقیقاتی و نوشتاری را از سال ۱۳۶۷ با انتشارات سروش و کتاب «تقویم تاریخ انقلاب اسلامی» آغاز کرد. او از اوایل دهه ۷۰ بوسیله همکاری با بنیاد سینمایی فارابی و فصلنامه این بنیاد وارد مطبوعات سینمایی شد و از آن پس در نشریات مختلف قلم زد. سعید مستغاثی از آغاز تاسیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سال ۱۳۷۴، عضو آن بود و از سال ۱۳۸۶ وارد شورای مرکزی آن شد و در سال ۱۳۸۷ به ریاست این انجمن انتخاب گردید.وی همچنین در دوره‌های مختلف عضو هیئت‌های داوری این انجمن بوده‌است و در سال ۱۳۸۷ نیز عضو هیئت داوران بخش فیلم‌های اول و دوم جشنواره فیلم فجر بود.  
 
محمد تقی فهیم
محمدتقي فهيم  با بيش از ۳۰ سال حضور مستمر در عرصه مطبوعات كشور، فعاليت هنری خود را آغاز كرده است. او عضو آكادمی و عضو شورای عایلی حل اختلاف خانه سينما، مسئول صفحه سينمايي روزنامه كيهان، معاون ارزشيابي و سردبير نشريه روزانه بيستمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوان اصفهان، عضو شوراي مركزي و نايب رئيس انجمن منتقدان نويسندگان سينماي ايران است.
 
 جمال شورجه  
نویسنده و کارگردان ایرانی است که در کارنامه خود ساخت آثاری چون «سی و سه روز»، «وعده دیدار» و «یاس‌های پنهان» را دارد.  

محمد حسین نیرومند  
محمدحسین فارغ التحصیل طراحی صنعتی از دانشگاه تهران است. در کانامه مدیریتی وی سوابقی از جمله دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر گروه رح و برنامه و نظارت و ارزشیابی شبکه دو سیما، مشاور هنری مدیر مرکز تولید انیمشن سازمان صدا و سیما (صبا)، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور ،مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و مشاور هنری ریاست حوزه هنری اشاره کرد. وی همچنین مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است.  
 
مجید شاه حسینی  
دکتر مجید شاه حسینی استاد دانشگاه، فعال فرهنگی و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی است که از صاحبنظران و منتقدان حوزه سینما به حساب می‌آید.  
 
سید محمد حسینی  
منتقد سینما، استاد دانشگاه و سردبیر سابق نشریه سینما رسانه و مسئول سابق حوزه هنری شهر ری بوده است.  
 
ناصر هاشم زاده
فارغ التحصيل فلسفه، دانشگاه تهران است. وي در سالهاي اخير به دليل علاقه به فعاليت هاي سينمايي به ويژه در زمينه فيلمنامه پرداخته است كه به صورت مشاور و نويسنده در فيلمنامه هاي آثاري چون بيد مجنون، رنگ خدا،‌ زير نور ماه و آواز گنجشكها و... شركت داشته است.
 
این جایزه به همت جنبش فکری هنری سینما انقلاب و با دبیری روح الله رجبی از ۲۰ تا ۲۷ بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود كه حضور اهالی رسانه در این جشنواره آزاد است.

در دوره های گذشته این جشنواره نیز آثاری چون «مزار شریف»، «شاهزاده روم»، «روباه»، «آرایش غلیظ»، «چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت»، «چ»، «شیار ۱۴۳» «قلاده های طلا» شایسته تقدیر و نشان ققنوس جشنواره را دریافت كرده اند.

پنجمین دوره جایزه سینمایی ققنوس همزمان با نخستین دوره جایزه مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب در مراسمی مشترک با نام جشن تقدیر از منتخبان سینمای فجر انقلاب برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار