مدیر مرکز تعالی سازمانی گفت: هدف از برگزاری همایش تعالی سازمانی افزایش رشد اقتصادی است.

برگزاری همایش جایزه ملی تعالی سازمانی با هدف افزایش رشد اقتصادیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی اسماعیلی رخ مدیر مرکز تعالی سازمانی در نشست خبری سیزدهمین همایش تعالی سازمانی گفت: جایزه ملی تعالی سازمانی از سال 82  برای کمک به ارتقا و رقابت‌پذیری بنگاه‌ها آغاز شد تا سازمان ها و شرکت‌های ایرانی بتواند نظام‌های مدیریتی‌ شان را ارتقا دهند که این امر در نهایت و از طریق ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید، منجر به رشد اقتصادی کشور شود. 
 
وی افزود: 80 کشور دنیا از این چهارچوب‌ها برای ارتقای بهره‌وری وتعالی استفاده می‌کنند. 
 
اسماعیلی رخ با بیان اینکه در مرحله نخست اطلاع‌رسانی انجام و از سازمان‌ها و ارزیابان دعوت به عمل می‌آید اظهار داشت: بعد از دعوت آموزش‌های لازم به شرکت و ارزیابان داده می‌شود و اگر به حد مطلوب رسیده باشند می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.
 
اسماعیلی رخ تصریح کرد: در جایزه ملّی تعالی سازمانی گروه‌های ارزیابی 3 تا 6 نفره تشکیل می‌شود که ابتدا گزارش عملکرد را بررسی می‌کنند و از نزدیک با مدیران دیدار کرده و پس از بازدید از محل سازمان متقاضی در انتها نیز جمع‌بندی انجام می‌دهند و سطح تعالی را پیشنهاد می‌کنند.
 
مدیر مرکز تعالی سازمانی با بیان اینکه مبنای الگوی تعالی سازمانی هشت مفهوم بنیادین است که شرکت‌های سرآمد باید این ویژگی‌ها را دارا باشند گفت: ایجاد ارزش برای مشتری، به دست آوردن نتایج مطلوب و حفظ آنها برای چند سال، ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازمان به صورت مداوم، تعهد به آینده پایدار و رهبری با دوراندیشی، موفقیت از طریق استعداد کارکنان و هدایت و خلاقیت و نوآوری از جمله این هشت مفهوم بنیادین هستند.
 
اسماعیلی‌ رخ با اشاره به اینکه معیارهای 9 گانه ارزیابی، برگرفته از این هشت مفهوم است گفت: در گام اول شرکت‌ها خود را ارزیابی می‌کنند و اگر بتوانند با دیگر شرکت‌ها به رقابت بپردازند خود را به جایزه ملی تعالی سازمانی معرفی می‌کنند.
 
مدیر مرکز تعالی سازمانی معتقد است که جایزه ملی تعالی سازمانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و یادآور شد یکی از راه‌های رشد اقتصادی، استفاده بهینه از عوامل تولید است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم به آن اشاره شده است و تعالی سازمانی یکی از مهمترین ابزارها  برای محقق ساختن این هدف است.
 
اسماعیلی رخ یادآور شد: رسالت این جایزه این است که بتوانیم از طریق ارتقای نظام‌های مدیریتی و استفاده بهینه از منابع و دارایی‌ها، بنگاه‌ها را رقابت‌پذیر کنیم تا حاصل این تلاش‌ها منجر به رقابت‌پذیری و رشد اقتصاد شود.
 
انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار