رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر از اجرای طرح جنگلانه در 30 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا جاوید گفت: این طرح با مشارکت انجمن زیست محیطی پدیده پاک طراوت اروند، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری خرمشهر در اراضی ملی منطقه مشارع و در راستای حفاظت خاک و مقابله با ریزگردها و ارتقاء فرهنگ درختکاری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در این برنامه ۲۰۰ اصله نهال کهور، اکالیپتوس و کُنار که همگی از گونه های بومی استان خوزستان است، از سوی جمعی از مسئولان شهری، دانشجویان و دانش آموزان دوستدار محیط زیست کاشته شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر بیان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمشهر نگهداری از این عرصه ۳۰ هکتاری را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

دولت یازدهم به موضوع حفاظت از عرصه های جنگلی رویکردی جدی تر داشته است و طرح مباحثی چون تنفس جنگل و تلاش برای افزایش واردات چوب صنعتی یا ایجاد پویش ۸ مرداد با عنوان جنگل رمز حیات، نشانه هایی از این رویکرد می باشد.

در سطوح مردمی طرح جنگلانه طی 2 سال گذشته، کیفیت و کمیت مشارکت سمن های محیط زیستی را از حدود ۸۵ سمن در ۱۴ استان به بیش از ۲۰۰ سمن در ۳۱ استان کشور و با رعایت ملاحظات فنی مرتبط افزایش دهد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.