مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان از صدور 8 هزار و 766 فقره گواهینامه مهارتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: تاکنون 25 دوره آزمون مهارتی برای کارآموزان مراکز ثابت و دولتی، شاغلان در صنعت ساختمان، صنایع و صنوف و نیز شاغلان در صنایع‌دستی برگزار شده که بر این اساس 8 هزار و 766 فقره گواهینامه مهارتی نیز صادر شده است.
 ابراهیم محمودی ارتقای نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار، طراحی و استقرار الگوهای توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد تقاضامحوری، تلاش به‌منظور تحقق عدالت اجتماعی، اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کسب و کار با رویکرد ارزش اسلامی و اخلاق حرفه‌ای را به‌عنوان مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد.
وی برنامه‌ریزی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارتقای شایستگی حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، توانمندسازی روستائیان، عشایر و مناطق محروم، توسعه آموزش مشاغل خانگی و خرد، حمایت از توسعه بخش خصوصی و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف به‌منظور ارائه آموزش‌های مهارتی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل دانست و بر ضرورت، هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای اثربخش‌سازی آموزش‌های مهارتی تأکید کرد. /
 انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.