همایش ملی مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایداربرای اولین بار دراستان یزد برگزارمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حاجی محمدی دبیر برگزاری این همایش گفت: با توجه به توسعه علوم مهندسی ژنتیک در سه دهه اخیر و به منظور تببین کاربرد فناوری غذای تراریخته و مهندسی ژنتیک در رفع معضل سوء تغذیه و نقش محصولات تراریخته در رفع گرسنگی و قحطی در جهان، اولین همایش ملی مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار برگزار می شود.

حاجی محمدی افزود: در این همایش، اصول اخلاقی و اقتصادی تولید و مصرف فرآورده های تراریخته و راهکارهای تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم بررسی می شود.

وی گفت:مواد غذایی تراریخته به موادی اطلاق می‌شود که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیک تغییر یافته باشد. این تغییر معمولا جهت بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماریها و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره وری کشاورزی صورت می گیرد.

حاجی محمدی گفت: این همایش با حضور معاون تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،رییس انیستیتو پاستور ایران، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، رییس انیستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، رییس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی، دبیر کل خانه کشاورز و خبرنگاران تهران و یزد برگزار می گردد.

این همایش در تاریخ 28 بهمن ماه در سالن همایش های باقرالعلوم برگزار می شود.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.