مهاجم تیم فوتبال نفت تهران پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل استقلال را به شهدای زمین فوتبال چوار تقدیم کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ وحید امیری گفت: این برد را به شهدای زمین فوتبال شهر چوار از توابع استان ایلام تقدیم می‌کنیم که در بیست و سوم بهمن ماه 65 توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند تقدیم می کنیم.
 هواپیماهای رژیم بعثی عراق بیست و سوم بهمن ماه سال 1365 در جنایتی وحشتناک و غیرانسانی با پرواز در ارتفاع پایین بر فراز زمین فوتبال چمن بخش چوار و ریختن بمب بیش از 14 نفر از نوجوانان و جوانان فوتبالیست ایلامی را که در حال انجام مسابقه بودند به شهادت رساندند.
این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد به عنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعت در تاریخ ثبت شده است.
سازمان لیگ فوتبال نیز بازی های هفته بیستم لیگ برتر را در حرکتی نمادین به یاد شهدای چوار نام گذاری کرد و مقرر شد تمام بازی های این هفته در دقیقه 55 به مدت 20 ثانیه متوقف شود.
مسئولان استان ایلام با توجه به عمق این فاجعه دردناک در حال رایزنی برای ثبت این واقعه در پیشینه و تقویم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هستند.
بخش چوار در فاصله 15 کیلومتری ایلام قرار دارد.
استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با عراق است، شهرها و روستاهای استان ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از 500 بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن بعثی قرار گرفتند.
ایلام قهرمان در دوران دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید تقدیم اسلام و آرمان های انقلاب کرده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، شهدای ، زمین ، فوتبال ، چوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.