رئیس پایگاه انتقال خون استان ایلام گفت: بنابر ابلاغیه و دستور سازمان انتقال خون ایران، هیچ کدام از پایگاه های انتقال خون از افرادی در یک ماه گذشته به آمریکای لاتین سفر کرده اند خونگیری نمی کند.

از مسافران بازگشته از آمریکای لاتین خونگیری نمی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  مهدی اکبری با بیان اینکه این ابلاغیه به منظور جلوگیری از ورود و شیوع بیماری زیکا صادر شده افزود: به علت توان فعالیتی ویروس زیکا و قابلیت انتقال بیماری به دیگر افراد در یک دوره 28 تا 30 روزه، خون افرادی که به مناطق آلوده به ویروس سفر کرده باشند در این پروسه زمانی گرفته نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هر چند تاکنون نمونه ابتلا به این بیماری در استان ایلام و دیگر نقاط کشور مشاهده نشده است افزود: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور تدابیر لازم از جمله استفاده از خون و فرآورده های خونی سالم در دستور کار مسئولان قرار دارد.

رئیس پایگاه انتقال خون استان ایلام افزود:افرادی که در 2 هفته پس از اهدای خون دچار تب بالای 37 درجه شده اند و یا دارای علایمی چون دردهای عضلانی مفاصل، ضعف بدن، سر درد و چشم درد، التهاب ملتحمه باشند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

تب زیکا تاکنون در 33 کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

این بیماری با علایمی چون تب، درد مفاصل، خارش و تحریکات پوستی ظاهر می شود، واکسنی جود ندارد. این بیماری از طریق نیش یک پشه بنام «آئدس آجیپتی» منتقل می شود.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.