مصرف کنندگان مي‌توانند با خيال راحت از فراورده‌هاي دامي‌از جمله مرغ استفاده کنند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،دکتر محمد سعيدي مدير کل دامپزشکي استان سمنان گفت: در کشور و اساسا در کل استان سمنان به هيچ عنوان از هورمون براي افزايش وزن مرغ استفاده نمي‌شود.
دکتر محمد سعيدي با بيان اين که امروزه در صنعت طيور با توجه به تحقيقات گسترده اي که در زمينه ژنتيکي انجام مي‌شود و با انتخاب نژاد‌هاي برتر گوشتي و با مديريت و تغذيه مناسب و همچنين استفاده از جيره‌هاي غذايي با انرژي بالا،امکان اين افزايش رشد به وجود آمده است.
 وي تصريح کرد با عنايت به نظارت کامل و مستمر اداره کل دامپزشکي بر کليه مراحل پرورش،توليد،توزيع و عرضه گوشت مرغ،مصرف کنندگان مي‌توانند با آرامش خاطر از آن استفاده کنند.مدير کل دامپزشکي استان سمنان از طرح پايش باقيمانده آنتي بيوتيک و فلزات سنگين در مرغداريهاي استان خبر داد و گفت: اين طرح به طور مستمر توسط اداره کل دامپزشکي در حال اجرا است و تا کنون هيچ ردي از باقيمانده هورمونها در گوشت مرغ مشاهده نشده است.
دکتر سعيدي گفت:با توجه به هزينه‌هاي بالاي توليد هورمون‌ها و عدم به صرفه بودن استفاده آن و قيمت تمام شده مرغ استفاده از آن به هيچ وجه براي مرغداران صرفه اقتصادي ندارد.
وي با اشاره به مطالب گفته شده در بالا تصريح کرد که با توجه به نظارتهاي انجام شده به طور قطع مي‌توان گفت که از هيچگونه هورموني جهت رشد در صنعت طيور استفاده نمي‌شود.
وي در ادامه براي آرامش خاطر مصرف کنندگان گفت:مصرف کنندگان مي‌توانند با خيال راحت از فراورده‌هاي دامي‌از جمله مرغ استفاده کنند،چرا که در کشتارگاه مجاز و قانوني و تحت نظر دامپزشکان،کشتار و تحت نظارت سازمان دامپزشکي کشور،بسته بندي،توزيع و عرضه مي‌شوند. مدير کل دامپزشکي استان سمنان با بيان اينکه شبهه و شايعه پيش آمده مبني بر هورموني بودن مرغ از کارگران واحدهاي مرغداري و دامداريها پخش شده است گفت:بسياري از کارگران واحد‌هاي مرغداري و دامداري‌ها به دليل عدم آشنايي با مواد افزودني خوراک دام و طيور،بيشتر افزودني‌هاي غذايي را به نام هورمون مي‌شناسند و اين موضوع را در مراودات خود با ساير افراد به آنها منتقل مي‌کنند.
سعيدي با اشاره به اينکه دليل اصلي افزايش بسيار زياد سرعت رشد جوجه‌هاي گوشتي،به کار گيري تغذيه صصيح و مناسب است گفت: رعايت اصول بهداشتي و از همه مهمتر اجراي برنامه‌هاي اصلاح نژادي در طي ساليان دراز است.
 دکتر سعيدي گفت: شرکت پخش و بسته بندي تخم مرغ در سمنان و شرکت کشتارگاه طيور گلچين در سمنان همزمان با دهه فجر افتتاح مي‌شود. مدير کل دامپزشکي استان سمنان با بيان اين موضوع که در 12 ماه گذشته حدود 10 واحد مرغداري پايش آنتي بيوتيک غير مجاز دارويي شده است و از اين بين 3 واحد از آنها خلاف قانون رفتار کرده اند و با آنها برخورد کرده ايم.
 دکتر سعيدي در ادامه گفت:تا زماني که اثرات دارويي مصرف خود سرانه آنتي بيوتيک از بدن آنها دفع نشده اجازه کشتار به آنها داده نشده است.
 وي تصريح کرد که مردم با خيال آسوده از هر مغازه مجوز داري مي‌توانند مرغ سالم تهيه کنند.وي در ادامه گفت:بهترين وزن مرغ خوراکي 1800 گرم است.چون اگر وزن مرغ بالا باشد هم استخوان بندي مرغ بزرگتر هست هم از نظر فيبر و چربي‌ميزان بالاتري را شامل مي‌شود و براي بدن مضر است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار