معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره‌سازی 700 تن میوه و مرکبات برای شب عید در استان خبر داد و گفت: با این مقدار دیگر نیازی به واردات میوه و مرکبات به استان در شب عید نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ شهرام عسکری گفت : این سازمان تاکنون جهت توسعه و گسترش باغات و حمایت از باغداران از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی سطح باغات کهگیلویه و بویراحمد را 41 هزار و 173 هکتار عنوان کرد و افزود: انواع میوه‌های سردسیری و گرمسیری از انواع هسته‌دار، دانه‌دار و خشکبار در این مناطق کاشته می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اقلیم خاص آب و هوایی‌ ظرفیت کاشت انواع میوه‌ها را در مناطق گرمسیری و سردسیری دارد، یادآور شد: انواع مختلفی از میوه‌ها مانند انگور، سیب، گردو، بادام، زیتون، هلو، زردآلو و مرکبات در استان کاشته می‌شود.

وی تولید سیب استان را در سال جاری بیش از 90 هزار تن عنوان کرد و بیان داشت: از این مقدار حدود 20 تا 30 هزار تن در استان مصرف و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر شد.

این مسئول درآمد ناخالص حاصل از فروش سیب استان در سال جاری را حدود 100 میلیارد تومان بیان کرد و یادآور شد: از این مقدار 40 درصد مربوط به فروش در استان و مابقی (60 درصد) درآمد ناخالص حاصل از صادرات این میوه به استان‌های دیگر است.

عسکری از تأمین و ذخیره‌سازی میوه و مرکبات مورد نیاز استان در شب عید خبر داد و تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان جهت تامین میوه و مرکبات مردم در شب عید 95 حدود 400 تن میوه و 300 تن مرکبات را ذخیره‌سازی کرده که با وجود این مقدار میوه و مرکبات دیگر نیازی به واردات میوه و مرکبات در شب عید نخواهد بود.
انتهای پیام /
برچسب ها: ذخیره سازی ، میوه ، شب عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.