بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج با نام و یاد شهدای مدافع حرم در سوریه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: این دوره از مسابقات با نام و یاد شهدای مدافع حرم در سوریه که بعضا قاری، معلم و فعال قرآنی بودند برگزار می شود.

رحیم قربانی افزود: 550 نفر در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در 11 رشته قرآنی به مدت دو روز رقابت می کنند.
وی همچنین با اشاره به فعالیتهای دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین گفت: فعالیتهای ویژه نهاد بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر محور ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی قرآنی انجام می شود.
مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین افزود: در فرامین رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن، تلاوت و انس با این کتاب آسمانی مورد تاکید قرار گرفته و از آنجا که بسیج در همه عرصه ها همیشه پیشتاز بوده این وظیفه سنگین بر عهده بسیجیان است.
وی ادامه داد: سبک زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم، قرآنی است و حفظ و پایداری از ارزشهای اسلام و انقلاب و ادامه راه شهدا وظیفه بسیجیان است.
او گفت: بسیج برنامه ویژه ای برای ترویج سبک زندگی قرآن طی یک دوره پنج ساله تدوین کرده که از سال آینده آغاز می شود.
قربانی افزود: در این برنامه خلاءهای مسابقات قرآنی مورد توجه قرار گرفته و به لحاظ محتوا ابعاد کیفی و کمی آن در رشته های مختلف بازنگری می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.