سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هزینه کسری پارکینگ با هدف تأمین پارکینگ در واحدهای مسکونی 500 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛علی صادقی‌نیارکی اظهار کرد: شهروندان قزوینی که در این شهر اقدام به احداث ساختمان می‌کنند باید پارکینگ مورد نیاز را تأمین کنند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر قزوین براساس سیاست‌های تعریف شده تلاش می‌کنند تا آنجایی که امکان دارد با هدف افزایش آرامش و امنیت و پیشگیری از ناهنجاری‌ها در این شهر تأمین پارکینگ را در ساخت‌ و سازهای شهروندان قزوینی جدی بگیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تأمین پارکینگ امری ضروری در ساختمان‌ها است، تصریح کرد: واحدهای مسکونی،‌ رفاهی، ‌تجاری و اداری در مناطق مختلف شهر باید ساخت پارکینگ را در دستور کار خود قرار دهند.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: در این راستا مقرر شده است شهرداری قزوین لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم کند تا هزینه کسری پارکینگ افزایش یابد تا با تحقق این مهم شهروندان قزوینی تمایلی به حذف پارکینگ در ساختمان‌های خود نداشته باشند.

وی اضافه کرد: تحقق این مهم از تأکیدات شورای اسلامی شهر قزوین است و اعضای کمیسیون ماده 100 نیز در این خصوص سختگیری‌های لازم را انجام می‌دهند تا به جایی برسیم که کد مربوط به حذف پارکینگ در ساختمان‌ها از بخش درآمدی شهرداری قزوین حذف شود.

رئیس کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با افزایش هزینه کسری پارکینگ می‌توان امیدوار بود که واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و رفاهی شهر قزوین فاقد پارکینگ نباشند.

صادقی‌نیارکی یادآور شد: اکنون جریمه‌های حذف پارکینگ سنگین نیست به همین دلیل شهروندان قزوینی در تأمین پارکینگ واحدهای مسکونی خود غفلت می‌کنند.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.