سرپرست محیط زیست استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح مدیریت پسماند در استان قزوین، این طرح نیازمند توجه همگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سیاوش شمسی‌پوراظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اداره کل محیط زیست استان قزوین، مهم‌ترین استراتژیک مدیریت زباله در استان قزوین تولید میله سوخت و کمپوست است.

وی با اشاره به اینکه طرح بازیافت و مدیریت پسماند با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی، در راستای استفاده بهینه از پسماندهایی که قابلیت بازیافت دارند بیان کرد: با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی، با تبدیل پسماند به میله های سوخت و کمپوست در استان قزوین انجام می‌شود.

شمسی‌پورعنوان کرد: برای مدیریت پسماندهای صنعتی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت گرفته که در مرحله اجرا قرار دارد که علاوه بر این طرح مدیریت پسماند با  استفاده از روند بازیافت در قزوین اجرا می‌شود.

سرپرست محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه در راستای مدیریت میزان تولید پسماند در این استان اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: دستگاههای اجرایی در قالب تکالیف و وظایف قانونی تاکنون نیاز به توجه و پیگیری بیشتر این موضوع از سوی کارگروه‌های استانی وشهرستانی است.

شمسی‌پور با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند نیز با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در استان قزوین برگزار می‌شود اظهار داشت: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌هایی با محوریت پسماند، ویژگی‌های پسماند، راه‌های تفکیک پسماند، روش‌های بازیافت، راه‌های دفع و دفن پسماند و راهکارهای بهبود کیفیت بازیافت پسماند، نقش و اهمیت مدیریت پسماند در استان قزوین تشکیل شد.

وی با اشاره به این نکته که استان  قزوین در مدیریت پسماندهای صنعتی، پزشکی ‌و شهری در مقایسه با دیگر استان‌ها دارای پیشرفت‌های قابل توجهی بوده است گفت: مدیریت پسماندها در این استان انجام شده ولی کافی نیست که در همین راستا باید با همکاری مردم و مسئولان استان قزوین ارتقا و تداوم یابد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.