رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایران نیازمند توسعه پایدار و البته سبز است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های مجلس آینده با توجه به شرایط کشور، گفت: یکی از اولویت‌های مجلس دهم باید بحث توسعه پایدار باشد، در حال حاضر ایران نیاز به توسعه و رشد اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: این رشد و توسعه باید حتما سبز باشد، یعنی با ملاحظات محیط زیستی همگام باشد. یقینا محیط زیست باید یکی از محورهای مهم فعالیت‌های مجلس آینده را تشکیل دهد.

ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در حوزه محیط زیست چه اقدامات مهمی باید تا پایان سال جاری انجام شود، اظهار کرد: کارهای زیادی در دست داریم که باید به سرعت انجام شود، برنامه‌های مربوط به سال 95 سازمان محیط زیست تدوین شده و قطعی است، اما مهمترین کاری که در پیش داریم، اجرای صحیح سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها در حال حاضر جنبه اجرایی پیدا کرده است و چند هفته پیش معاون اول رئیس جمهور نحوه اجرای آن را به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرده است. ما هم مرحله اول را برای تهیه برنامه اقدام آغاز کرده‌ایم.

وی درباره کارنامه محیط زیستی دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: این کارنامه تا 17 اسفندماه ارائه خواهد شد و دولت یازدهم تاکنون دولتی بوده که به محیط زیست اهمیت فراوانی داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار