نمایش خیابانی ساز و کار خود را می‌طلبد و علی‌رغم نگاه آسانی که به آن می‌شود هرگز این‌گونه نیست.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز، فرامرز قلیچ‌خانی؛ بازیگر و کارگردان تئاتر؛‌ گفت: بداهه‌پردازی از ویژگی‌های تئاتر خیابانی است و جزو نقاط مثبت یک اجرا محسوب می‌شود اما همین بداهه‌پردازی در اجراهای صحنه‌ای چندان خوشایند کارگردان و گروه نمایش نیست.

این کارگردان تئاتر افزود: حدود هفده سال است که در تئاتر خیابانی فعالیت می‌کنم و این عدد مؤید علاقه وافرم به این گونه‌ی نمایشی است. نمایش خیابانی ساز و کار خود را می‌طلبد و علی‌رغم نگاه آسانی که به آن می‌شود هرگز این‌گونه نیست. در کارگردانی یک طرح خیابانی، میزانسن برایم بسیار اهمیت دارد و بر روی کوچترین جزئیات نیز نظارت و حساسیت دارم.

قلیچ‌خانی تصریح کرد: گاهی ایده‌ها و طرح‌های نمایش خیابانی به اجراهای صحنه‌ای تبدیل می‌شوند. من نیز چنین تجربه‌ای را داشته‌ام. البته باید تاکید کنم که تبدیل کردن یک طرح نمایش خیابانی به اجرای صحنه‌ای تمهیدات ویژه‌ای را می‌طلبد و ان ایده نیز باید قابلیت‌های لازم برای پرورشش بر صحنه را داشته باشد.

این هنرمند جوان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ارتباط خوبی با جوانان دارد. ارتباط من با این مرکز، از سال 80 و با اجرای نمایش "روزنامه" در تماشاخانه مهر حوزه آغاز شد. بعد از آن اجرا، بیشتر نمایش‌هایی را که اجرا کردم با کلیه امکانات، در محل پلاتوی حوزه هنری استان البرز بوده است، از ضبط آثارم گرفته تا حمایت‌های مالی که بتوانم در جشنواره‌های مختلف بزرگ و کشوری با آثار نمایشی باکیفیت تری حضور داشته باشم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار